Про ідеал європейської людини
До дня народження Ольги Кобилянської в афіші Чернівецького театру з’явилася прем’єра
Виставу «Юліан Цезаревич» поставив київський режисер Мирослав Гринишин (це перша назва твору. Пізніше Кобилянська внесла корективи й повість стала називатися «Апостол черні», але в радянські часи була заборонена як націоналістична і не видавалася. — Т.П.). Центральною постаттю є син годинникаря Максима Цезаревича Юліан.
Цей образ — уособлення авторського ідеалу нової, європейської людини. Буремний життєвий шлях, який випав на долю хлопця, самоствердження в очах батька і трьох сестер та боротьба за власне щастя і любов — житейська драма Юліана Цезаревича — змушують глядачів переосмислити свої цінності та поглянути на життя з боку.
— Ця постановка твору Ольги Кобилянської у Чернівецькому музично-драматичному театрі є другою спробою. Десять років тому «Апостола черні» було перенесено на сцену режисером із Донеччини Олександром Дзекуном. Однак та вистава успіху в глядачів не мала, — розказав на прес-конференції директор театру Юрій МАРЧАК, який у новій постановці зіграв роль батька-годинникаря.
За словами перших глядачів, загалом вистава справляє містичне враження. У постановці задіяний майже увесь акторський склад. Атмосферу Чернівців сто років тому підкріплено емоційними діалогами між батьками і дітьми, священиками і семінаристами, військовими й цивільними, які переносять глядача до світу іншого сприйняття, відмінного від сучасного. Паралелі з сьогоденням мимоволі породжують думки про ті духовні цінності, які існують поза часом, але з кожним часом видозмінюється форма їх сприйняття людьми...