Співаючий полководець
Подією листопада має стати прем’єра опери «Коріолан» за п’єсою Шекспіра в постановці Влада ТроїцькогоТроїцкий давно навчився дивувати і розбурхувати публіку та театральних критиків, оскільки Влад працює завжди масштабно, орієнтуючись на світовий театральний ринок. Прикладів цього багато: і єдиний в Україні фестиваль актуального мистецтва «Гогольfest», і розкручена етно-гаус-група «ДахаБраха», яка вже об’їздила половину земної кулі, і порівняно нещодавній проект фрик-кабаре «DakhDaughters», який наздоганяє за славою своїх колег. Один із останніх театральних проектів «Вій» за мотивами повісті Миколи Гоголя, створений спільно зі швейцарським театром Віді-Лозанн (Троїцький поставив виставу фактично про інтеграцію України та Європи — на сцені відігравали довгий ритуал ініціації іноземців, які вирішили заїхати в гості і несподівано відкрили для себе не зачеплену цивілізацією первозданність)...
У постановках В.Троїцького музика, як правило, у виконанні «ДахаБраха», завжди є ключовою складовою. І не просто як звукоряд. З інфернальних голосових тембрів квартету та дивовижних звуків старовинних інструментів на виставах завжди виникала неповторна атмосфера певного обряду, дивної, напівмістичної дії.
Тому цілком закономірно, що Влад Троїцкий вирішив відкрити проект, назвавши його «Нова опера» і розпочати з похмурої хроніки Шекспіра «Коріолан». Класичний сюжет підкуповує актуальними алюзіями: політичні інтриги і народний бунт, у центрі якого виявляється римський правитель Гай Марцій Коріолан. Пояснюючи вибір, режисер говорить про «кулуари Верховної Ради», що нагадують серпентарій. Але легко розгледіти в цьому шекспірівському сюжеті епізод з життя самого Троїцького (нещодавній конфлікт з колективом Муніципальної опери, через який Владові довелося піти). Але, мабуть, його бажання попрацювати з жанром опери залишилося. Ось лишень класичні зразки режисер спочатку не приймає. У виставі «Коріолан» Троїцький обіцяє химерний мікс із тембрів акустичних інструментів і електроніки, академічної та народної манер співу, складних гармоній і сучасних адреналінових ритмів. Постановник запевняє, що саме за такою «Новою оперою» і новою академічною музикою — майбутнє цього жанру.
Прем’єра опери «Коріолан» запланована на 29 листопада і відбудеться в Центрі культури та мистецтв «КПІ».