Телегід
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20110930/4175-21-3.jpg)
Із неділі на понеділок, з 2 на 3 жовтня, о 01.00, на каналі «1+1» у програмі «Аргумент-Кіно» дивіться екранізацію роману класика англійської літератури — стрічку режисера Дагласа Макграта «Емма».
Фільм «Емма» — це романтична комедія спільного виробництва Великобританії та Сполучених Штатів, створена 1996 року. За сюжетом Еммі Вудгауз вистачає всього — і багатства, й краси, і розуму. Завжди в неї під рукою великодушний друг і джентльмен, знайомий з дитинства. Вона щаслива й молода. Чого ще бажати? Але Емма принагідно хоче влаштувати щастя для своїх менш обдарованих долею та природою подруг. Водночас прагне розвіяти літню нудьгу. Але сваха з неї виходить не найліпша, — розповідає автор та ведучий програми «Аргумент-Кіно» Володимир ВОЙТЕНКО. — Постановник картини «Емма», американець Даглас Макграт як режисер дебютував цим фільмом. Але на той час він був уже доволі досвідченим кінематографістом — актором та сценаристом. Зокрема, прославився сценарієм цілком сучасної за дією та драматургією стрічки «Кулі над Бродвеєм» Вуді Аллена.
Основна ж контекстуальна інтрига полягала в тому, що тоді ж паралельно створювалася й надзвичайно успішно вийшла у прокат наприкінці грудня 1995 року іще одна екранізація Джейн Остін — її роману «Розум і почуття» режисера Ана Лі з Г’ю Грантом, Кейт Вінслет і Еммою Томпсон. Томпсон також зробила сценарну адаптацію книги й отримала за неї «Оскара»... Незважаючи на те, що фільми мали «оскароносний паритет» («Емма» нагороджена за найкращу музику), екранізація «Розуму й почуттів» набула більшої слави. Та це жодним чином не применшує так само очевидних достоїнств фільму Макграта.
До речі, фахівці наголошують, що саме в «Еммі» легко зауважити чимало мотивів із «Розуму й почуттів», а в героїні — наявність близьких самій Остін людських рис. Сучасники характеризували авторку часом взаємовиключно: одні як романтичну, піднесену й раниму натуру, що ховалася під маскою іронії; інші ж приписували їй схильність до розрахунку, самовдоволення і злого сарказму. Але в екранізації «Емми» режисер ніби розв’язує цю загадку Остін — він дозволяє розпізнати і насмішку авторки, і її щире співчуття героїні, яка повсякчас обманюється у своїх розрахунках свахи та в особистих переживаннях, ніби перебуваючи поміж здоровим глуздом і почуттями.
Серед акторського складу фільму «Емма» переважно британці. І один із них той, хто в середині дев’яностих лишень формувався як цікавий і глибокий актор. Це Еван Макгрегор у ролі Френка Черчилля, зверніть увагу. До речі, саме 1996-го вийшов у світ знаковий британський фільм, сказати б, фільм покоління, «Trainspotting» Денні Бойла, у нас переклали — «На голці»; із Макгрегром у головній ролі. Молодий виконавець тоді ж зіграв помітні ролі ще у двох фільмах і за все це отримав приз Кола лондонських критиків як «актор року».
У програмі ж — розгорнута оповідь, спеціальний сюжет про американку Гвінет Пелтроу, яка в «Еммі» зіграла головну роль. Пелтроу тоді також розпочинала свою кінокар’єри. А її зовнішність і тогочасний екранний імідж перегукувався — в уявленнях глядацької аудиторії — з міфом білявки-красуні типу ляльки Барбі, що саме тоді творився і поставав. До того ж, Пелтроу з’являлася на екрані аж ніяк не в найгірших уявленнях про «міфічну блондинку».
«Мольєр»У неділю, о 13.00, на каналі ТВі дивіться стрічку французького режисера Лорана Тірара.
Фільм французького виробництва «Мольєр» — це ще один продукт успішної роботи між режисером Лораном Тіраром та сценаристом Гренуаром Віньєроном. Увазі глядача запропоновано тонку трагікомічну розповідь про творче становлення великого комедіографа. Творчий шлях Жана-Батиста Поклена (Мольєра) розглядається крізь призму його ж п’єс. Суміш образів із таких творів, як «Тартюф», «Міщанин-шляхтич» та «Мізантроп», послужили основою для створення цієї стрічки.
Мольєр, актор-волоцюга, який керує невеликою театральною групою, накопичує немало боргів і за це потрапляє до в’язниці. Вибратись звідти йому допомагає заможний пан Журден, і, звичайно ж, Мольєр зобов’язаний віддячити своєму благодійникові. Тож Поклен поселяється в маєтку Журдена, удаючи із себе монаха Тартюфа, та навчає його акторського мистецтва, щоб той зміг полонити даму свого серця.
Якісний європейський гумор, любовні походеньки героїв та мольєрівський «сміх крізь сльози». Усе це, приправлене професійною грою акторів та несподіваністю сюжетної лінії, створює витончену та елегантну атмосферу справжнього французького кіно.
Українські чудеса на ТВіУ неділю, 2 жовтня, о 20.00, на каналі ТВі дивіться продовження циклу телепередач «7 чудес України: замки, фортеці, палаци».
Із 10 вересня на каналі ТВі стартував історико-просвітницький телепроект «7 чудес України: замки, фортеці, палаци». Уже два тижні поспіль щосуботи українська аудиторія має змогу насолоджуватись історією давніх споруд, пам’яток архітектури, що ввійшли до фіналу однойменного всеукраїнського конкурсу.
До уваги телеглядачів уже було представлено мальовничі замки Качанівки (Чернігівська область) та Збаражу (Тернопільська область). Цієї суботи команда телеканалу ТВі разом із Миколою Томенком підготувала подорож до Криму, бо саме там є пам’ятка оборонної архітектури Х—XVIII століть — Генуезька фортеця.
Нагадаємо, що за результатами конкурсу «7 чудес України» було відібрано 21 фіналіста, історії саме цих споруд ляжуть в основу всього циклу телепередач.
Випуск газети №:
№175, (2011)Рубрика
Культура