Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Творці...тиші

На базі Театру «Академія руху» з успіхом відбулась Всеукраїнська лабораторія музично-пластичного мистецтва
05 листопада, 10:25

Єдиний в Україні театр пластичної драми існує у Кривому Розі і своєю назвою — «Академія руху» — всі 45 років творчої діяльності доводить вірність вибраному жанрові, демонструє палітру оригінальних сценічних пошуків, продовжує удосконалення естетичних завдань невербального театру. Цей унікальний колектив місцеві шанувальники називають просто «Театр Бєльських» за прізвищами його засновників, керівників та незмінних натхненників — Олександра та Антоніни Бєльських. Ці митці та їхні однодумці чи не основною своєю місією вважають ідею пропагування пластичного театру, ідею залюблення у своє мистецтво широкого загалу криворіжців.

Окрім потужної репертуарної афіші, «Академія руху» робить багато творчих акцій, що найкращим чином представляють пластичне мистецтво. Так, минулого року було відновлено проведення Міжнародного Фестивалю «Мім-сесія», де мистецтво жанру сценічного мовчання представляли українські та закордонні колективи. Мав би бути цей Фестиваль і цьогоріч, але  пандемія корона вірусу завадила проведенню масштабного дійства. Та нестримні ентузіасти своєї справи Бєльські знайшли спосіб вкотре нагадати про своє улюблене мистецтво.

Виникла ідея проведення на базі Театру «Академія руху» Всеукраїнської лабораторії музично-пластичного мистецтва. До її втілення активно підключилися Дніпропетровське міжобласне відділення Національної Спілки театральних діячів України та Управління культури виконкому Криворізької міської ради. У назві Лабораторії було втілено її головну тему: «Пантоміма, як багатофункціональна основа майстерності актора і режисера театру». Робота, до якої було залучено професійних акторів Кривого Рогу, Херсона, Калуша, Дніпра, студійців, мистецьку молодь, була розподілена на теоретичну і практичну частини. Учасники Лабораторії мали нагоду почути доповіді: «Режисерський аналіз драматичного твору на основі п’яти подій. Виразність сценічної мови у драматичному та музично-пластичному мистецтві» (Володимир Федоров) та «Різноманітність пластичної мови у виставах сучасних українських театрів» (Алла Підлужна). У практичній частині Лабораторії відбувся майстер-клас «Методи, техніки, ресурси у роботі з тілом актора» директора-художнього керівника Театру «Академія руху» О.Бєльського. Пластичними секретами роботи з власним тілом для досягнення успіху у виставі поділилася балетмейстер, педагог та актриса Ольга Саніна (Херсон).

У рамках Лабораторії було проведено презентацію книжки «Феномен Бєльського» Алли Підлужної (Видавництво АВІАЗ). У ній взяли участь представники більш ніж 50 бібліотек Кривого Рогу і відтепер читачі матимуть змогу дізнатись про творчість свого відомого земляка. Таким чином відбуватиметься ще більший розголос про такий місцевий культурно-мистецький осередок, як Театр «Академія руху».

Для обговорення учасникам Лабораторії було представлено дві вистави «Академії руху», яскраві зразки можливостей пластичного мистецтва та сили емоційного впливу на глядачів. Переосмислення міфу про Дон Жуана запропонував режисер О.Бєльський у пластичній драмі «Дон Жуан» за мотивами «Маленьких трагедій» О.Пушкіна. Тут всесвітньо відомий звабник жінок постає в образі сили, що заради втіхи здатна руйнувати вічне і прекрасне. Експресія музики, хореографічного малюнку передає протистояння людини і фатума, беззаперечність розплати за скоєне. Для Дон Жуана немає нічого святого, його приклад породжує потворних послідовників, апологетів уседозволеності у стосунках і моралі. Поступ Командора тут звучить кроками долі, від карального меча якої не сховатися нікому і ніколи.

Пластична драма «По той бік кургану» створена за мотивами легенд Давньої Скіфії. Режисер Сергій Бєльський звертається до історичного минулого. Криворізький курган — прообраз егіпетської піраміди, що приховує загадки віків. В українському кургані не меньше таємниць, тож, вистава пропонує зазирнути по той бік таємниці віків. Сценічний простір вільний, чорний кабінет підкреслює глибину сцени і створює об’єм, потрібний для оповіді — відчуття широти й вільності скіфських степів. На темному тлі графічно виглядають фігури воїнів, жерців, стародавніх людей племені. Виставу розподілено на тематичні картини, що створюють сюжетну канву: Всесвіт, Скіфи, Дари, Брати, Руда, Життя. Дію супроводжує не музика, а скоріше, звукоряд, низка тривожних звуків, що передають стан оповіді. Пластичний малюнок взаємодії персонажів вигадливий, виразне протистояння маси та індивідуума. Стрункість рядів воїнів протистоїть хаосові природи, яка є для древніх людей загрозою. Конфлікт людини і природи використовується постановником у сценах протистояння і войовничих сутичках складними конфігураціями траєкторій рухів, широкими мазками побудов мізансцен. Цінність художньої інтерпретації театром теми стародавніх легенд полягає у намаганні опоетизувати Криворіжжя, цей суворий промисловий край, розповісти про його історію натхненно, засобами яскравої театральності.

Підсумовуючи результати роботи Лабораторії, її організатори висловили надію, що наступного року буде можливим провести черговий Фестиваль «Мім-сесія», на якому мистецтво пластичної тиші «зазвучить» повноцінно, потужно й вражаюче.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати