Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Андрій ЧЕРНЮК: «Українців в Америці цікавлять, перш за все, новини з України українською мовою»

19 травня, 00:00

Віднедавна українці, які проживають у США, мають змогу дивитися ще один український телеканал. Наприкінці квітня представництво компанії «UATV» офіційно презентувало в Україні однойменний телеканал, який транслює через супутник на території США інформаційні, розважальні, історичні, документальні та інші програми шести українських каналів: Першого Національного, «Ери», «НТН», «Тоніса», «Києва» й «Культури» (раніше стартували міжнародні версії двох загальнонаціональних телеканалів — «Інтер+» та «1+1 International»). Причому «UATV», створений за ініціативою наших співвітчизників за кордоном, — канал повністю україномовний. «День» звернувся до Андрія ЧЕРНЮКА, директора представництва компанії в Україні, з проханням детальніше розповісти про проект та його перспективи.

— Як виникла ідея й стала можливою реалізація даного проекту в США? Що спонукало до створення телеканала «UATV»?

— У червні виповниться два роки відтоді, як у Чикаго створено «Українське незалежне радіо», співвласниками якого є українці. На сьогодні це ефективна радіостанція за межами України, яка має сучасне технологічне обладнання й сучасний формат мовлення. Зараз ці українці є засновниками й проекту «UATV», який вони ж і фінансують. А спонукала до створення цього телеканала, перш за все, помаранчева революція. Людей не задовольняло те, як російські телеканали інтерпретували й висвітлювали події, які на той час відбувалися в Україні. Тоді я сам був у Чикаго й на власні очі бачив, як усе висвітлювалося. Як російські телеканали висвітлювали революцію, всім зрозуміло. А люди хотіли знати, що реально відбувається в Україні. Тому українська діаспора в Чикаго підняла питання про те, що вже досить дивитися на Україну чужими очима, й вирішила зробити своє телебачення. Це було в січні позаминулого року. Потім я приїхав в Україну, почав збирати команду телевізійників (наш головний продюсер — Ігор Бабюк, виконавчий директор — Віктор Нестерук), і в травні минулого року ми дали відповідь, що можемо стартувати...

— Сьогодні «UATV» транслює на території США програми шести українських телеканалів — Першого Національного, «Ери», «НТН», «Тоніса», «Києва» й «Культури». Однак найбільш рейтингові українські канали не входять у цей список. З «1+1» та «Інтером» ситуація зрозуміла — вони вже ведуть мовлення на закордон. А як щодо інших?

— Оскільки в Україні жоден канал стовідсотково не мовить українською мовою, ми вирішили зробити «дайджест» телеканалів. На даний момент їх шість. У липні минулого року я розіслав листи з пропозицією співпраці всім великим українським телеканалам. «5 канал» сказав, що в нього своя боротьба за іномовлення. Щодо «плюсів», то, мені здається, вони почали впроваджувати в життя ідею іномовлення після того, як отримали мого листа... Хоча, думаю, жоден український канал, навіть «Інтер+» чи «1+1», поки що не можуть повноцінно конкурувати з російськими каналами в Америці, які існують там уже десять років і до того у великій кількості.

— Які позиції щодо мовлення для вас є принциповими в цьому проекті? Як відбувається відбір телепрограм? Як визначаються смаки та уподобання українців у діаспорі?

— Принципово для нас — стовідсоткове українське мовлення. Усі програми, які ми купуємо, ми озвучуємо українською мовою (навіть синхрони). Бо якщо канал позиціонується у світі як український, то, найперше, що має бути, це — мовлення українською мовою. Адже якщо будь- якому іноземцю розповідати, що ви, хоча й ведете мовлення російською мовою, але позиціонуєте себе як український канал — то вас не зрозуміють. Це — аксіома, яка зрозуміла за кордоном, але, на жаль, не зрозуміла в нас. За два роки роботи на «Незалежному українському радіо» ми вивчили, що хоче бачити аудиторія, а що — ні. Українців в Америці цікавлять, перш за все, новини з України українською мовою. Тому на нашому каналі щодня протягом п’яти вечірніх годин іде чотири випуски новин. Звісна річ, у кожного з каналів своє висвітлення новин. Таким чином, глядачі можуть вибирати новини того каналу, який їм більше подобається. Телепрограми, які транслює «UATV», перш за все, мають бути власного виробництва наших каналів-партнерів та популяризувати національне. Надається також перевага документальним фільмам та дитячим програмам. В Америці, зокрема, дивляться нашу «Вечірню казку». Це робиться для того, щоби діти не забували рідну мову. Узагалі, хотілося б транслювати більше дитячих україномовних програм. Але їх в Україні немає.

— На яких умовах відбувається трансляція програм (ви їх купуєте чи йдеться про «гуманітарну» інформаційну допомогу з боку вітчизняних телеканалів)? У свою чергу, на яких умовах ці програми можуть дивитися українці в Америці? Чи є проект самоокупним (принаймні в перспективі)?

— Ми купуємо певну частину контенту телекомпаній власного виробництва. Усе відбувається на договірних засадах: на сьогоднішній день ми маємо шість підписаних угод. Проект поки що не є самоокупним. Звісно, в майбутньому ми ставимо перед собою таку планку. На сьогодні робити телебачення — дуже дороге задоволення. Ніхто ж просто так не хоче викидати гроші. Але це — в майбутньому. Зараз канал іде у відкритому режимі. В українських банках, ресторанах та інших українських осередках стоять телевізори, де люди можуть дивитися наші програми. До того ж зараз канал можна дивитися через супутник і без абонплати. Однак телебачення в Америці платне й пізніше ми плануємо встановити абонплату розміром у на місяць, що й буде складати основні доходи компанії.

— Що саме з українського життя найбільше цікавить українську громаду в США?

— Великий відсоток населення чекає, щоб в Україні відбулися якісь позитивні зміни задля того, щоби мати змогу повернутися на свою Батьківщину, реалізувати тут свій бізнес і поділитися досвідом, який вони отримали, працюючи в США. Тому їм цікаво все: й політика, й культура, й історія... Річ у тім, що українська громада в США — різного віку. Є люди, які приїхали в Америку після війни, їм зараз по 70 — 80 років, є люди, які приїхали за останні десять чи п’ять років, є люди, яким по 40 — 50 років тощо. І кожна вікова категорія хоче дивитися щось своє.

— Наскільки відомо, на презентації телеканала йшлося про плани щодо виготовлення власного продукту. Розкажіть детальніше, про який саме продукт ідеться?

— Хочемо робити свої ток-шоу соціального спрямування. Однак основна перешкода на сьогодні — технічні можливості. Тому коли в нас буде своя студія в Чикаго, в першу чергу будемо намагатися робити саме такий продукт. Але про це ще зарано говорити...

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати