Перейти до основного вмісту

Бути готовим до щастя

Вночі з 30 на 31 березня о 1.20 на телеканалі «1+1» дивіться програму «Арґумент-кіно» та фільм американської режисерки Зої Р. Кесаветис «Любов зі словником»
27 березня, 16:20

У дебютному фільмі американської режисерки Зої Кесаветис «Любов зі словником» розгортається історія 30-літньої Нори, в якої не складається особисте життя. Усі спроби зазвичай закінчуються вечіркою, бурхливою ніччю й розставанням. Але доля дарує шанс. Цей шанс — француз Жюльєн, він несхожий на Нориних колишніх. Та Жюльєну пора вертатися на батьківщину. Невже печальна історія Нори знову повториться?

Уважні глядачі знайдуть у цьому фільмі кілька контекстуальних кінематографічних слідів, таких собі втаємничених підморгувань кіноманам. Зокрема, важко не провести стилістичні паралелі з відомими драмами іншої американки, Софії Копполи, з їхнім сумним реалізмом, романтичними мотивами, намаганням подолати іманентну людську самотність і з їхньою невимовною тугою по Європі.

Зрештою, це не тільки тому, що Зої Кесаветис дружить із Софією Копполою. Тут можна зауважити певний поколіннєвий виклик, спротив голлівудському ґламуру, намагання прорватися на екрані до одвертої розмови, до непідробної щирості.

У цьому контексті цілком закономірним є вибір актриси на головну роль у фільмі «Любов зі словником». Адже Паркер Поузі — особлива акторка. Той випадок, коли не краса, а внутрішня магія особистості примушує чулого глядача бути прикутим до екрана.

Власне, Поузі, що багато фільмується для телебачення й мала ролі у таких популярних стрічках, як «Крик 3», «Блейд 3» чи «Повернення Супермена», є правдивою зіркою американського незалежного кіно. Вона також відома, як скульптор і практикує сценаристику. А в картині Зої Кесаветис — надзвичайно достовірна і правдива, як людина, що ніби випадково потрапила до кадру й продовжує жити особистим життям.

Варто також зауважити, що мати Зої Кесаветис, актриса Джина Ровлендс, зіграла у стрічці «Любов зі словником» матір головної героїні. Більш того, авторка фільму належить до знаменитої американської кінородини Кесаветисів, про яку йтиметься у програмі в спеціальному сюжеті. Йдеться по те, що Джон Кесаветис, батько Зої, — у минулому одна з найпомітніших фігур американського незалежного кіно. Його стопами пішли син Нік і доньки Александра (або ж Зан) та, власне, Зої.

Її «Любов зі словником» — це кіно, в якому чи не найголовніше варто ловити в поглядах героїв, у їхніх жестах, в неакцентованих деталях стосунків...

Фільм Зої Кесаветис як чергове нагадування про те, що життя швидкоплинне, що потрібно не тільки не згаяти свій шанс певного моменту, але бути готовим до щастя, бути готовим докладати зусилля, визнавати свої помилки й не боятися вчинків.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати