Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Чому «розійшлися» «1+1 медіа» та «Телекритика»?

Олександр Ткаченко та Наталія Лігачова — про те, що завадило співпрацювати далі
16 жовтня, 13:38
ФОТО З АРХІВУ «Дня»

«1+1 медіа» та ГО «Телекритика» припиняють співпрацю» — цю новину в українському медіа-середовищі за цей тиждень не обговорив лише лінивий. А якщо бути більш точним — шеф-редактор «Телекритики» Наталія Лігачова, яка створила цю медіа-платформу ще 2001 року, а до того вела однойменну рубрику в газеті «День», тепер покидає портал разом зі своєю командою і працює над створенням нового бренду. Натомість сайт «Телекритика» та медіа-таблоїд «Дуся» тепер буде наповнювати нова команда від групи «1+1 медіа», яка 2006 року «фінансово допомогла» проекту.

Замість Наталії Лігачової директором «Телекритики» став Юрій Братаніч, а керівником проектів призначили Антона Онуфрієнка на загальних зборах акціонерів. Останній раніше очолював відділ «Бізнес» у газеті «Комерсанть-Украина», працював у журналі «Новое время», а також запускав інтернет-журнал про міську культуру БЖ.

У «Фейсбуці» одразу ж після оприлюднення інформації з’явилися дописи із висловленням жалю та співчуття, а також пригадування співробітниками, зокрема й колишніми, про роботу в проекті. Хтось навіть сказав про «закінчення епохи». Що ж, у кожного — свої закінчення епох, у Росії от, наприклад, заявили про «закінчення епохи благосного розвитку»... Тим не менш така конфронтація між журналістами і власниками  негативно відображається на медіа-середовищі. Сторони заявляють, що після 30 жовтня, коли команда Наталії Лігачової покине портал, «проект «Телекритика» буде призупинено з метою подальшого перезапуску». А представлення нових проектів від ГО «Телекритики» на чолі з пані Лігачовою має відбутися лише у січні 2016 року. Таким чином маємо кількамісячну «медіа-паузу». Тим не менш обіцяють, що «Дуся» продовжить свою діяльність у тому ж вигляді лише з новою командою. Також за ГО «Телекритикою» залишаються усі дочірні проекти, реалізовані під грантові кошти, якими обріс медіа-майданчик за роки свого функціонування — а це «ВідеоТеКа», MediaSapiens, «Суспільне мовлення», «Медіа-фільтр» та інші, робота яких припинятися не буде.

ЧОМУ ГО «ТЕЛЕКРИТИКА» ТА «1+1 МЕДІА» ВИРІШИЛИ «РОЗІЙТИСЯ», «ДЕНЬ» ЗАПИТАВ БЕЗПОСЕРЕДНЬО У СТОРІН

— Коли створювався бренд «Телекритика», його підтримували західні донори. Проте після помаранчевої революції суттєво скоротилося донорське фінансування продуктів громадського суспільства — тоді західні фонди вирішили, що з демократією в Україні уже все в порядку, — коментує «Дню» уже фактично екс-шеф-редактор «Телекритики» Наталія Лігачова — 2006 року я пішла на вимушений крок — звернення до приватних інвесторів українського бізнесу. У нас фактично не було коштів для подальшого розвитку. Я вдячна й Олександру Третьякову, й Ігорю Коломойському за те, що вони підтримали «Телекритику» у фінансово складний для нас час, дозволивши нам розвиватися, не чинячи тиск на редакційну політику нашого проекту. Із одного боку, сьогодні ГО «Телекритика» уже виросла, ми стали більш фінансово забезпеченими. З другого — ми знаємо, що після Майдану Ігор Коломойський став активно займатися політичною діяльністю, а для будь-якого експерта, хай яка б то була прив’язка до чиїхось політичних інтересів, репутаційно не вигідна (особливо, якщо власник — «опальний», і в «медіа-спільноті» його сьогоднішня радикальна політика, зокрема й у медіа-сфері, як-от відродження в інформаційному «порядку денному» справи Георгія Гонгадзе, чомусь не зустрічає розуміння. — Авт.). Тому ми вирішили ініціювати переговори про те, яким чином ми можемо «розійтися». Переговори тривали кілька місяців і в результаті було ухвалено рішення про вихід усієї команди з порталу і створення нового проекту. У нас не було жодних  принципових розходжень у поглядах, йшлося про обмін брендами — нашій команді залишити бренд «Телекритика», оскільки це було моїм особистим вкладом, а «1+1 медіа» — бренд «Дусі». Але згідно з уставом для цього потрібна була згода обох сторін, «1+1 медіа» не погодилися, на що юридично мали право. Думаю, тепер сайт «Телекритики» буде більш зосереджений на медіа як бізнесі, а ми у новому проекті продовжимо займатися темами свободи слова, захисту прав журналістів, критики медіа-продукту. Думаю, місця вистачить усім, — підсумовує Наталія Лігачова.

А ОТ У ГЕНЕРАЛЬНОГО ДИРЕКТОРА «1+1 МЕДІА» ОЛЕКСАНДРА ТКАЧЕНКА — СВОЄ БАЧЕННЯ СИТУАЦІЇ

— Ми провели разом достатньо тривалий відтинок часу і пережили складні часи, зокрема й правління Януковича, — коментує Олександр Ткаченко. — Вважаю, що це нормальний процес, коли люди, які довгий час пропрацювали разом, хочуть попрацювати окремо. Наше з Наталею Лігачовою бачення подальшого розвитку проекту відрізнялось, у кожного був свій підхід. Ми, насамперед як медійна компанія, були зацікавлені в перезапуску цього проекту уже з іншою командою. Як тільки будемо готові, представимо проект оновлених «Телекритики» і «Дусі». Щодо аудиторії, то у «Телекритики» вона достатньо нішева. У нас є ідеї, що ми робитимемо враховуючи цей аспект, але про плани розповімо дещо пізніше. А майбутнє «Телекритики» бачу успішним.

Щодо слів Наталії Лігачової «після Майдану Ігор Коломойський став активно займатися політичною діяльністю, а для будь-якого експерта, хоч яка б то була прив’язка до чиїхось політичних інтересів, репутаційно не вигідна», то це вибір лише Наталії, оскільки ніхто ніколи не втручався в редакційну політику. Це її право. Я так не вважаю, — висловлюється гендиректор «1+1 медіа».

Наразі тривають переговори з донорами для фінансування нового проекту ГО «Телекритики». Архів до 2007 року ГО «Телекритика» перенесе на нову платформу, а от усі наступні напрацювання, окрім тих, які були створені на грантові кошти, залишаться у власності «1+1 медіа».

У медіа-тусовці всі натякають на «політичні аспекти», хоча розходження в поглядах між власником ЗМІ та його редактором для українського ринку — не новинка. І навіть те, що ідеологи та засновники в певний момент покидають свої проекти, а їх подальшим розвитком займаються власники, — не є безпрецедентною подією. Інвестори, як і грантодавці, хочуть бачити відображення своїх цінностей у реалізованих проектах. Коли цього не відбувається — шляхи організацій розходяться. Колись у інтерв’ю «Дню» журналіст-розслідувальник Ігор Колтунов сказав: «Усі ми розуміємо внутрішній механізм нашого телевізійного ринку. Хтось знімає про одних, хтось — про інших. У цьому є певний баланс думок. Ось така у нас сарматська демократія». Тепер на українському ринку будуть дві «Телекритики» і, можливо, «баланс думок» відновиться.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати