День Шопоголіка

На 24 листопада цього року припадає традиційна «Чорна п’ятниця» — це перша п’ятниця після американського Дня подяки, з якої починається сезон різдвяних розпродаж.
Традиція сягає XIX століття, і однією з легенд про походження назви є «бухгалтерська» версія. У ті часи облік вели у спеціальних книгах, витрати вписували червоним чорнилом, а прибуток чорним. Звісно, після розпродажів книга здебільшого була заповнена чорними записами, що і стало приводом для такої назви.
Так чи інакше, а традиція прижилася і поширилася світом. Сьогодні «Чорна п’ятниця» популярний міжнародний тренд, розпродажу у цей день за деякими даними приносять компаніям 20—50% річного прибутку. А масових чергах навіть гинуть люди.
Ці факти змусили задуматися небайдужих та критично налаштованих активістів. Адже багатьом стало очевидно, що надмірне споживання є небезпечною тенденцією. Результатом свідомого ставлення до покупок стало заснування ще 1992 року альтернативної «чорної п’ятниці» — Дня без покупок. Ініціатором став журналіст Калле Ласн, на думку якого ключовою причиною фінансової кризи є саме культура надмірного та бездумного споживання.
Із 2001 року акція набула міжнародних масштабів. До неї долучилиося вже понад 50 країн світу. Дехто проводить мирні акції у супермаркетах, щоб привернути увагу до проблеми, а дехто просто відмовляється на 24 години від будь-яких покупок.
Випуск газети №:
№212-213, (2017)Рубрика
Медіа