«Добровільно-примусове» саморегулювання
В Україні буде створено орган для запобігання недобросовісним діям рекламодавців8 квітня відбувся круглий стіл за участі Всеукраїнської громадської організації «Всеукраїнська рекламна коаліція» (ВРК), «Незалежної асоціації телерадіомовників» (НАМ) та «Індустріального телевізійного комітету» (ІТК) темою якого стали «Механізми боротьби з недобросовісними діями рекламодавців». Про це повідомляє «Телекритика».
У круглому столі взяли участь 28 компаній, а саме: рекламні агенції, представники галузевих організацій, видавці та радіостанції. Серед представників ЗМІ, які відвідали подію, були галузеві та ділові, друковані та iнтернет-видання, телеканали. Метою круглого столу було «обговорення ситуації прояву недобросовісних дій рекламодавця, оцінка масштабів таких проблем на ринку та консолідація зусиль усіх гравців ринку для вироблення спільної позиції та механізму боротьби з проявами нецивілізованого ведення бізнесу».
Учасники обговорили можливі механізми боротьби з недобросовісними діями рекламодавців, серед яких: судові позови, колекторські компанії, публічне оголошення боржників, третейські суди та бойкот іншими компаніями рекламної активності. В результаті дискусії учасники дійшли згоди та домовились про створення механізму реагування та боротьби з нецивілізованою поведінкою на ринку, методи якого викладені у «Механізмах галузевої протидії нецивілізованим проявам ведення бізнесу (несплати за надані послуги)».
На прохання «Дня» вироблений у процесі обговорення «механізм» коментує Катерина КОТЕНКО, виконавчий директор «Індустріального телевізійного комітету».
— Рекламне саморегулювання — це система, за допомогою якої рекламна індустрія активно підтримує порядок всередині. Три частини індустрії — рекламодавці, які платять за рекламу, рекламні агенції, які відповідають за її форму і зміст, і самі медіа, які випускають рекламу, — повинні разом узгодити стандарти і створити систему для гарантії того, щоби домовленості працювали.
Рекламне саморегулювання має бути неупередженим, так як воно допомагає зберігати довгострокові інтереси рекламної індустрії.
Орган по саморегулюванню, в даному випадку для запобігання недобросовісним діям рекламодавців, повинен бути незалежним: його завдання — підтримка високих стандартів у рекламі, але не захист інтересів окремого рекламодавця, рекламної агенції чи медіа-засобу.
Після круглого столу та перегорів до і після, ми зрозуміли, що наша ініціатива по саморегулюванню має підтримку рекламної індустрії, а отже у більшості випадків компанії повинні погодитись виконати рішення такого органу, навіть якщо не погоджуються з ними.
Однак, звичайно, саморегулювання не може залежати від бажання чи небажання виконувати його рішення — саморегулювання повинно мати можливість зобов’язувати до виконання цих рішень. Це сформується з часом.
Різноманітних санкцій у своєму розпорядженні ми не маємо, але якщо рекламодавці відмовляються від добровільної співпраці, то орган по саморегулюванню рекомендуватиме медіа-компаніям відмовитись від певної реклами, сприятиме створенню негативного ставлення громадськості за допомогою публікацій своїх рішень, також може заохотити до скасування привілеїв, таких як виключення з певної асоціації.
У тих нечастих випадках, коли жодна з застосованих санкцій не подіяла, орган по саморегулюванню може передати справу до судових органів, які мають повноваження переслідувати рекламодавця згідно з законом.
Щодо позовів, колекторських компаній та інших дій — все це поза органом по саморегулюванню. Наша справа — виключно переговори та публічність.