Газетний кіоск із функцією друку
Розробка компаній Meganews Sweden і Ricoh Europe дозволить власникам видань уникнути збитків від нерозпроданих накладів![](/sites/default/files/main/articles/25072013/17news.jpg)
Прототип першого у світі газетного кіоску, який на вимогу покупця може надрукувати потрібне видання, почав працювати в Швеції 19 липня. Про це повідомляє media-media.ru з посиланням на Print Week. Meganews — так називається кіоск-автомат — має доступ до інтернету й може надрукувати понад 200 журналів у реальному часі.
Ідея його створення належить шведському журналістові Ларсу Адактуссону (Lars Adaktusson), його братові Гансу та їхній компанії Meganews Sweden. Суто технічно — це друкарська машина Ricoh Pro C751s, що була випробувана в аеропортах і супермаркетах у Швеції, а програмне забезпечення представлене компанією Sweco.
Представники виробника Meganews заявляють, що треба всього дві хвилини від здійснення покупки, щоб журнал впав у люк автомата. Контент видання не відрізнятиметься від змісту в тих екземплярах, що продаються в звичайних магазинах. Також користувачам автомата будуть доступні попередні й спеціалізовані випуски, що зберігатимуться в системі.
Виробник стверджує, що технічна новинка дозволить зменшити витрати видавців на друкування й дистрибуцію. Ну й, звісно, цей процес чистіше з погляду екології.
«Проект відповідає на запит друкування на вимогу. Це приклад справжніх інновацій, і ми пишаємося, що саме наша компанія стала постачальником технологій, здатних змінити парадигму поширення друкованої продукції», — стверджує директор з розвитку бізнесу Ricoh Europe Грем Мур.
За статистикою, яку наводить Print Week, у Швеції близько 40% друкованих журналів залишаються не розпроданими. Технологія друкування на вимогу дозволить ефективніше реалізовувати наклади.
В Україні інформація про кількість нерозпроданих накладів відстежується хіба що на рівні окремих видань. Принаймні, так стверджують на підприємстві «Картель» — одному з провідних дистриб’юторів періодики в країні. В Українській асоціації видавців періодичної преси подібний аналіз ринку протягом останніх років також не проводили. Але за даними викладача кафедри нових медіа Львівського національного університету ім. Івана Франка, професора Бориса Потятинника, на 2008 рік кількість нерозпроданих газет і журналів становила близько 20% від загального накладу. За його словами, зважаючи на прогнозовані негативні тенденції щодо передплати й роздрібних продажів періодики на цей і наступний рік, навряд чи цифра в 20% зменшилася. Швидше — навпаки.