Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Iрина ЛИСЕНКО:

«ТВ-програмуванню в У країні не в чать»
20 серпня, 00:00

— На телебаченні існує маса посад, про які телеглядач тільки здогадується або навіть не підозрює. Наприклад, програмний директор. Іншими словами, людина, яка вирішує таке важливе завдання: як, що і коли ми зможемо бачити. На «Новому каналі» цю посаду з недавнього часу займає Ірина Лисенко. Саме з її подачі ми дивимося новинки кінематографа і стрічки, що вже давно стали улюбленими, саме вона вирішує, що за чим повинно стояти в програмі...

— Якими знаннями в принципі має володіти програмний директор?

— Передусім, звичайно, він має вільно орієнтуватися в світі кіно, як зарубіжного, так і вітчизняного. І, крім того, природно, він повинен уміти рахувати, оскільки в цій справі важливо не тільки те, що ти купив, але і скільки ти за це заплатив. На жаль, у наших вузах такого не вчать. Та й за кордоном існує всього кілька університетів, де якоюсь мірою вивчають ТБ-програмування. Отож я вважаю великим успіхом для себе як програмного директора те, що не так давно мені випало пройти двотижневе стажування з ТБ-менеджменту у Великій Британії, де лекції нам читали викладачі-практики, які багато років займаються програмуванням на британському ТБ.

— Які найбільші труднощі доводиться долати під час складання телепрограми?

— Часом виникають проблеми з одержанням фільмів гідного каналу якості, оскільки ми висуваємо досить високі вимоги до якості запису.

Іноді буває, що ми беремо пакет цікавих фільмів у російських продавців, а вони не можуть надати нам документи, які підтверджують їхнє право власності на це кіно. Справа в тому, що після розпаду Союзу утворилося безліч бажаючих мати права на той чи інший фільм, зроблений студіями колишнього Союзу. Проте ніхто не володіє такими правами беззастережно. Тому нам як каналові на 100 відсотків ліцензійному доводиться від такого кіно відмовлятися.

— Іноді до телеглядачів долинають чутки про конфлікти, які відбуваються між різними телевізійними каналами, пов'язані якраз із правами на кіно. Що саме може служити мотивом для таких конфліктів?

— Конкуренція на ТБ-ринку як у столиці, так і в регіонах досить висока, каналів просто величезна кількість, і попит на ТБ- продукт значно перевищує пропонування. У результаті один і той же продукт демонструється на різних каналах досить часто. Проблеми нерідко виникають, якщо декілька каналів транслюють один і той же фільм одночасно, внаслідок чого глядацька аудиторія розділяється і прибуток каналу зменшується. А де зменшення прибутків, там і конфлікт.

— Як розвивається напружена ситуація між каналом «Ютар» і «Новим каналом»? — Суть його зводиться до того, що «НК» придбав у різних продавців ексклюзивні права на демонстрацію декількох серіалів, що було підтверджено одержанням посвідчень про дозвіл від МК. Я хочу підкреслити, мова йде саме про ексклюзивні права для трансляції регіональним телебаченням. Коли серіали було поставлено в ефір, виявилося, на наш невимовний подив, що не одні ми показуємо ці фільми. Неодноразові усні вимоги до програмної дирекції телекомпанії «Ютар» зняти ці назви з ефіру успіху не мали. Підтвердити своє законне право на трансляцію прокатними посвідченнями дирекція телекомпанії також не змогла. Тому ми попередили телекомпанію «Ютар» про те, що якщо вона не припинить трансляцію спірних серіалів, ми передамо справу до суду. Після закінчення встановленого нами терміну трансляції тривали, і, як результат, ми чекаємо судового розгляду.

— Чи ущемлює така поведінка телевізійних структур і права глядачів також, чи ця справа суто внутрішня? — Я не вважаю, що це тільки внутрішня справа двох каналів. Такий конфлікт зачіпає не тільки інтереси каналів, ТБ-продавців, але й глядачів. Передусім, якість піратського показу звичайно залишає бажати кращого. Крім того, існує і моральний бік цієї проблеми: чому один канал платить для того, щоб залучити свого глядача і втримати його, а інші вважають за краще не витрачати для цього зусилля? Рано чи пізно треба починати працювати цивілізовано.

— Як ти вважаєш, може телебачення виховувати смаки чи воно просто вимушене йти на повідку уподобань, що вже склалися? — Я вважаю, що тільки субсидоване телебачення може собі це дозволити. По-моєму, вихованням, насамперед, повинні займатися сім'я і школа, а ТБ призначене для того, щоб інформувати і розважати.

— А можна поєднувати високий рейтинг каналу та інтелектуальну спрямованість телематеріалу?

— Треба до цього прагнути. Однак інтелектуального кіно не повинно і не може бути багато. А телебачення працює днями, і, я гадаю, жоден глядач не витримає виключно інтелектуального кіно.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати