Латвія зміцнює журналістику
Експерт: «Якщо ми спиратимемось лише на думку більшості населення, то не досягнемо великих висот»
Поки в Україні ніяк не можуть вирішити, чи потрібне нам суспільне телебачення і хто його фінансуватиме, Латвія вже на півдорозі до створення суспільного ЗМІ. Зокрема, днями Національна рада з питань телебачення і радіомовлення Латвії представила концепцію нового незалежного ЗМІ, в основі якого буде LTV і Латвійське радіо. Згідно з задумкою, на це знадобиться п’ять років, а витрати становитимуть 42 млн латів (понад 64 млн гривень). «Крім того, на базі LTV і Латвійського радіо планується створити «найсильніший інтернет-ЗМІ». Згідно з концепцією, новий державний ЗМІ має збільшити аудиторію державних телевізійних і радіоканалів до 75% упродовж п’яти років (на даний момент цей показник становить 50%)», — пише delfi.lt. Основний контент, який створюватиме нове медіа — новини, інформаційно-аналітичні програми, освіта і наука, передачі для дітей та підлітків, а також культурні програми.
У роботі над концепцією нового ЗМІ взяли участь 200 експертів. Тепер же цей документ буде передано до Латвійського Сейму, який і ухвалить остаточне рішення. Проект бюджету нового мас-медіа складено до 2018 року. Як повідомила Dienas Bizness, суспільний ЗМІ зможе покрити 47% від необхідних на реорганізацію 42 млн латів із власних коштів, решту становитимуть кошти Євросоюзу і держбюджету.
А з 2015 року передбачається, що латиші платитимуть по 3 лати (близько 50 грн) на місяць за користування телебаченням.
«День» звернувся до журналіста газети Diena Атіса КЛИМОВИЧА і попросив його прокоментувати цю ініціативу.
— З реалізацією цієї концепції суспільне телебачення (що вже існує в Латвії. — Авт.) отримає дуже великий поштовх. У держави також є бажання збільшити серйозне його фінансування, оскільки за ці 20 років роль телебачення і радіо була недостатньо оцінена. Радіо, на мій погляд, було навіть сильнішим за ТБ.
До того ж у нас є сусіди, у яких можна переймати досвід створення суспільних мас-медіа. У нашій країні з великим інтересом спостерігають за фінською моделлю суспільних ЗМІ. І початок обіцяє хороший результат.
Аудиторію можна збільшити лише одним простим способом — підвищенням якості продукту. Проте це безпосередньо залежить від фінансування. За фінською моделлю ЗМІ, скажімо, кожна сім’я, яка бажає користуватися суспільним медіа, платить за нього — і це нормально.
Латиській журналістиці ще є куди зростати. Під час кризи, яка у нас почалася з 2008 року, вона дуже сильно постраждала. Це теж показує пряму залежність ЗМІ від фінансування. Для латвійської журналістики це доволі складні часи, оскільки рекламний ринок дуже маленький.
Населення як у нас, так і у вас не хоче цікавитись потрібними і хорошими речами. Як ми знаємо, приватні канали займаються несерйозними речами — це їх бізнес. Суспільне ж телебачення має займатися різного роду просвітницькою, освітньою і культурною роботою. Якщо ми звертатимемо увагу на думку більшості населення, то ми не досягнемо великих висот. Це практика, яка використовується навіть у таких багатих державах, як Норвегія.
Випуск газети №:
№8, (2013)Рубрика
Медіа