МЕДІА-НОВИНИ

«Фаворитом телепреси-2010» стала програма «Міняю жінку»
8 вересня було оголошено імена переможців конкурсу «Фаворит телепреси-2010». Перше місце посіло реаліті-шоу «Міняю жінку», що виходить на телеканалі «1+1». Ірина Костюк, директор медіа-консалтингової компанії MRM, яка входить до експертної ради нагороди, наголошує, що судді відзначили саме цю програму тому, що вона відродила в Україні жанр reality і створила популярний, а головне — соціально значущий продукт без участі зірок шоу-бізу.
Друге місце в конкурсі «Фаворит телепреси-2010» посіло ток-шоу Анни Безулик «Я так думаю», що до березня цього року виходило на «5 каналі». На третьому місці опинилася інтерівська програма «БУМ». Програма Анни Безулик, за словами суддів, була відзначена, перш за все, тому, що це чи не єдине політичне ток-шоу в Україні, яке залучає до дискусії справжніх вчених та політологів і працює над мінімізацією хамства в ефірі. А «БУМ» було визнано проектом, що зумів поєднати яскраве видовище із соціально-патріотичним змістом.
Як зауважила шеф-редактор «Телекритики» Наталя Лігачова, за весь час існування нагороди, тобто з 2007 року, ще не було такого розмаїття думок серед членів експертної ради, яка визначає переможців. Тому цього року друге місце від першого відділяє всього-на-всього один голос. Здивувала членів ради також кількість номінантів — 20 телевізійних проектів. У минулих конкурсах брали участь не більше десяти програм. На думку Наталії Лігачової, це свідчить про те, що наше телебачення перебуває на порозі підйому. Якщо це справді тенденція, то під час наступної церемонії нагородження ми повинні почути абсолютно нові імена та проекти, і не лише загальнонаціональних каналів. Адже, як виявляється, в Україні діють близько шестисот телекомпаній.
Вікторія СКУБА, «День»
«ЗОЛОТИЙ ШПИЛЬ»
В Україні започатковано нову професійну премію за найбільш знакові технічні рішення та здобутки в царині телевізійного виробництва. Зазначимо, що за більш ніж сімдесятилітню історію українського професійного телебачення подібна відзнака започатковується вперше. Позмагатися за отримання сріблястої золотавої статуетки, яка стилізовано зображує телевізійну вежу та хвилі, що линуть в ефір, зможуть як окремі вітчизняні фахівці, так і колективи та спеціалізовані фірми. Саме ті, хто, як правило, перебувають «за кадром» творення телевізійної картинки: біля пультів та моніторів, посеред сплетіння дротів, поблизу гудучих пристроїв та розмаїття антен. Саме ті, хто розробляє, інсталює та примушує надійно працювати складні телевізійні апаратні та пересувні телевізійні станції, оптичні пристрої, надсучасні комп’ютерні програми, тисячі світлових приладів і багато іншого.
Ініціатори цієї відзнаки сподіваються привернути увагу громадськості до значення сучасних «технарів» у творенні українського та світового телебачення. Оскільки премія не є комерційною, автори сподіваються на те, що «Золотий шпиль» стане своєрідним символом професійної гордості українських інженерів та технічних фахівців, мірилом їхньої професійної майстерності.
«Ми переконані, що оригінальні та передові технічні рішення, які створено в початковий період побудови українського телевізійного простору і які суттєво вплинули на розвиток українського телебачення, мають бути оцінені», — вважають автори нової премії.
Слід зазначити, що українські розробники спеціальних технічних пристроїв, серед іншого і для телевізійного виробництва, знані у світі. Нагадаю хоча б приємний факт отримання «технічного Оскара» дружньою технічною командою київської спеціалізованої фірми «Фільмотехнік» під орудою пана Анатолія Кокуша. За допомогою оригінальних та унікальних кранових пристроїв цієї фірми у світі знято вже тисячі відеокліпів та рекламних роликів, десятки кіноблокбастерів.
При започаткуванні тієї або іншої премії в Україні доводиться досить часто зустрічатися із серйозною проблемою — розмитістю та нечіткістю критеріїв під час вибору лауреатів. Тоді як, для прикладу, список критеріїв для отримання «технічного Оскара» налічує понад сто позицій. Інша потенційна проблема — вибір та затвердження експертів для обрання переможців. Непорозуміння під час роботи над цими аспектами премій часто-густо призводить до низки запитань стосовно лобіювання тих або інших інтересів або «просування» до омріяної статуетки «своїх» кандидатів. Але у випадку премії «Злотий шпиль» автори намагалися убезпечити майбутню процедуру від подібних закидів, тому для відбору майбутніх лауреатів вони запросили до участі представників майже всіх технічних і творчих спілок, громадських організацій вітчизняної телевізійної галузі та представників відповідних державних структур. Ініціатори премії сподіваються, що нова-стара ідея преміювання достойників в технічній телевізійній царині буде прозорою, коректною та чесною. Адже таким чином ми отримаємо стимул для подальшого поліпшення технічного та технологічного аспектів розвитку телевізійної галузі в нашій країні. Олександр ЗИРІН.
СТУДІЯ «1+1» ПІДГОТУВАЛА ФУТБОЛЬНЕ ТОК-ШОУ
Ще восени минулого року президент «Динамо» Ігор Суркіс у одному з інтерв’ю заявив, що планує створити нове футбольне шоу, яке, за його словами, змогло б перервати гегемонію передачі ТРК «Україна» «Футбольний вік-енд» у вітчизняному телепросторі. Обіцяного в нас, як правило, чекають довго. І ось це сталося. Як стало відомо під час презентації нових проектів групи каналів «1+1», в осінньому телесезоні на каналі «2+2» (колишній канал «Кіно») виходитиме нове футбольне ток-шоу «Про футбол».
Ведучими програми стануть Лідія Таран і Костянтин Андріюк. У шоу «Про футбол» обговорюватимуться актуальні події в світі українського футболу. Ведучі разом зі спортивними експертами та гостями говоритимуть про свіжі новини та цікаві моменти футбольних матчів.
Той факт, що погляд на футбол в українському медіа-просторі однобічний, сумнівів не викликає. Конкуренти «Футбольного вік-енду» один за одним ішли в небуття. Хто через відсутність належного фінансування, хто — з інших причин. Вижила програма Олександра Денисова, що претендує на звання інформаційно-аналітичної передачі, а «1+1» створює «базарне шоу» за прикладом ICTV. Існують дуже великі побоювання, що гідним конкурентом цей проект не стане. Але не загадуватимемо. Як то кажуть, поживемо — побачимо. І ще один момент. Дуже не хотілося б, аби новий проект «1+1» став черговим елементом протистояння «донецьких» і «київських», а був справді конкурентоспроможним телевізійним продуктом.
До речі, до роботи каналу «Футбол», що входить до складу медіа-групи ТРК «Україна», приєднався відомий футбольний коментатор Роберто Моралес. Він коментуватиме матчі чемпіонатів Бразилії та Іспанії, а також деякі поєдинки української прем’єр-ліги. А з жовтня в складі медіа-групи почне роботу ще один канал «Футбол+», який буде доступний абонентам супутникової платформи «Viasat» і кабельного оператора «Воля». Євгеній МАТЮХА.
Випуск газети №:
№162, (2010)Рубрика
Медіа