Перейти до основного вмісту

МЕДІА-НОВИНИ

21 листопада, 00:00

НСЖУ відкрила «Iнститут журналістської майстерності»

Минулого тижня на зборах Національної спілки журналістів України було прийнято рішення про відкриття нового проекту, який триватиме до літа 2009 року і в рамках якого передбачена серія теоретичних і практичних майстер-класів для журналістів, які бажають підвищити свій професійний рівень. На разі НСЖУ має на увазі тільки київських журналістів, яких об’єднають у групу не більше ніж 50 осіб. У коментарі «Дню» щодо відкриття «Інституту журналістської майстерності» (саме таку назву отримав проект) голова Спілки Ігор Лубченко зазначив, що ця серія майстер-класів стане своєрідним продовженням «Школи молодого редактора», що функціонувала на базі НСЖУ раніше.

— Нас почав турбувати рівень журналістських кадрів, адже дуже багато людей, що працюють в журналістиці, насправді не мають журналістської освіти. Журналісти сьогодні потребують більшої професійної підготовки. Певний час у нас працювала «Школа молодого редактора», до якої було залучено молодих редакторів місцевих газет. Після цього досвіду ми зрозуміли, що потрібно створювати й інші форми навчання для журналістів. Сучасна українська журналістика дуже строката, — вважає Ігор Федорович. — З одного боку, якість журналістики покращується, але, з іншого боку, є певні видання, які просто принижують журналістику своєю діяльністю. Мені здається, що навіть таке негативне явище, як економічна криза, створює такі умови, що видання, орієнтовані лише на формування іміджу видавця чи якогось політика, просто припинять своє існування.

13 листопада відбулося відкриття проекту, почесним гостем якого була головний редактор «Дня» Лариса Івшина. У майбутньому передбачається, що з учасниками працюватимуть керівники ЗМІ, інформаційних агенцій, журналісти радіо, телебачення і преси.

— Поки що у нас представлені лише друковані ЗМІ, але це є відкрита школа, тому туди можуть постійно надходити нові ідеї. Для учасників проекту передбачено ряд заходів і зустрічей. Наприклад, 19 листопада вони взяли участь у підготовці програми на Першому Національному телеканалі, зрозумівши на власному досвіді, як збирається матеріал, як створюються передачі. Узимку ми плануємо зустріч із Костянтином Стогнієм, який зараз працює над фільмом про Афганістан. Він розповість про роботу журналіста в гарячих точках, основні методи і обов’язки такої роботи.

За словами Ігоря Лубченка, сам проект перебуває в стані розробки і з часом може трансформуватися. Самі «студенти» висловили таке побажання: побільше практичних навичок.

«Тоніс» змінить формат «Спецпроекту»

Телеканал «Тоніс» планує переформатувати програму «Спецпроект», перетворивши її на програму журналістських розслідувань. Про це «Дню» повідомив Вадим Коробенко, який працює у редакції спортивних новин «24 години. Спорт», але, ймовірно, стане одним із ведучих програми. Співведучою Вадима стане Ірина Кириленко, яка теж працювала над програмою «Спецпроект».

— Це будуть журналістські розслідування «на місці» стосовно слизьких тем, які цікавлять кожного пересічного українця, але яких ще не торкалися, — інтригує Вадим Коробенко. — А раніше це просто була програма про людей, життєві ситуації та складнощі. Проект, за словами Вадима, у стадії розробки: ще не всі організаційні питання вирішено, не до кінця сформовано й команду, проте зйомки вже почалися. Перший вихід програми поки що не заплановано. На запитання «Дня» стосовно того, чому «Тоніс» зацікавився впровадженням у ефір жанру журналістських розслідувань, Вадим припустив, що це пов’язано з бажанням «не відставати від інших».

Більшість українців вважають ТБ головним джерелом інформації і... підтримують цензуру

Для 85,4% громадян України телебачення залишається головним джерелом інформації про суспільно-політичне життя країни. Про це свідчить дослідження «ЗМІ та свобода слова», проведене Інститутом Горшеніна з 20 жовтня по 3 листопада, повідомляє УНІАН. Переважна більшість респондентів щоденно дивляться телевізор, віддаючи перевагу новинам та інформаційним програмам (67,3%). Більшість опитаних цілком довіряють Центральному телебаченню (52,3%), тоді як місцевому телебаченню довіряють менше половини респондентів (41,2%). Респонденти, головним чином, обирають той чи інший канал через зручний час трансляції, тоді як об’єктивна подача інформації важлива лише для 19,2% опитуваних. Серед інших причин вибір респондентами телевізійного каналу вмотивований довірою до каналу (22,4%) та зрозумілим поданням інформації (22,5%). Більшість респондентів негативно ставляться до реклами на телебаченні (69,8% опитаних перемикають канал під час рекламного блоку).

Експерти інституту ім. Горшеніна зазначають, що більше ніж половина респондентів вважають, що в Україні існує свобода слова (55,2%), водночас більшість українців також вважає, що Україні потрібна цензура ЗМІ (59,1%). Більшість респондентів констатують позитивні зміни у розвитку українських ЗМІ, водночас засуджуючи брак відповідальності за інформацію, що подається у ЗМІ. Це стосується, перш за все, сцен насилля та жорстокості, а також пропаганди кримінального способу життя, показ яких у ЗМІ, вважають респонденти, має бути підданий цензурі.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати