Мозаїка «Дня»
П’ятірка непересічних фотоподій у нашій орбіті![](/sites/default/files/main/articles/28122018/25varfolomivshina.jpg)
Цей рік став знаковим для колективу «Дня», зокрема тому, що ми провели ХХ Міжнародну фотовиставку. Головний редактор «Дня» Лариса Івшина зазначала на її відкритті: «Журналісти питають мене, що транслює наша виставка. Найперше — солідарність. Я хочу, щоб у кожному домі, де не воюють і де немає ніяких втрат, все одно були підключені до цих змін і відчували цю енергію солідарності. А інші — потребу тепла, добра, які теж випромінюють багато наших світлин. Кожну виставку ми проводимо, як останню. Можливо, тому вона живе 20 років».
За десять днів в Українському домі побували понад 10 тисяч відвідувачів. Близько 300 кращих знімків, які потрапили до експозиції, обростали історіями, якими люди ділились у соцмережах: хтось упізнав на світлині знайомого, хтось був присутній на сфотографованій події. Нагадуємо, що не припиняємо збирати історії цих знімків, а зараз ділимося найбільш знаковими за 2018-й — пов’язаними як з фотовиставкою, так і з її учасниками різних років.
ФОТО МИХАЙЛА ПАЛІНЧАКА
1. «ІСТОРІЯ В ТРЬОХ ТАКТАХ»
Так Лариса Івшина назвала події, що розгортались навколо роботи Андрія Нестеренка «Першоієрарх...» в експозиції ХХ Міжнародної виставки.
Нагадаємо, виставку відвідала перша леді України Марина Порошенко. Біля роботи Андрія Нестеренка «Першоієрарх...», це портрет Вселенського Патріарха Варфоломія, пані Марина згадала, що якраз у цей день, 2 листопада, Петро Порошенко відбуває з візитом до Туреччини. Головний редактор «Дня» Лариса Івшина запропонувала передати цю фотороботу Президенту — для подарунка главі Константинопольського патріархату. Перша леді підтримала ідею, і вже наступного дня всі оповідали хвилюючий момент: Його Всесвятість Варфоломій отримав подарунок.
Останні відвідувачі виставки «Дня» встигли побачити цю історію на знімках: копію «Першоієрарха», поряд — фото, на якому Лариса Івшина дарує роботу Марині Порошенко, і також — як Президент дарує портрет Вселенському Патріарху
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «ДЕНЬ»
2. ПРОЕКТ AFTERMATH VR: EUROMAIDAN («НАСЛІДКИ. VR: ЄВРОМАЙДАН»)
Імерсивний документальний проект про події Революції Гідності у Києві представила компанія New Cave Media. Її засновники — Олексій Фурман, Сергій Полежака і Кирило Жилінський. Олексій і Сергій свого часу ставали призерами міжнародного фотоконкурсу «Дня», зокрема Олексій у 2016-му отримав Гран-прі за серію «Подолання» — про військових з тяжкими пораненнями, які проходять реабілітацію, повертаються до мирного життя.
Проект Aftermath VR: Euromaidan самі автори описують так: «Похмурого ранку 20-го лютого 2014 року озброєні правоохоронці відкрили вогонь по протестувальниках, які захищалися битками та дерев’яними щитами. Загинуло п’ятдесят людей, і через кілька днів президент Віктор Янукович втік до Росії. За допомогою фотограмметрії та тривимірної комп’ютерної графіки ми відтворюємо вулицю Інститутську в тому вигляді, в якому вона є сьогодні, щоб показати тодішнє місце кровопролиття».
ВАСИЛЬ, 20 РОКІВ, ІЗ ФРАНКІВЩИНИ, ТРИМАЄ В РУКАХ ВИФЛЕЄМСЬКИЙ ВОГОНЬ, ЯКИЙ ПРИВЕЗЛИ ВОЛОНТЕРИ / ФОТО АНАТОЛІЯ СТЕПАНОВА
Глядачі можуть повторити шлях протестувальників, які йшли назустріч міліції. Історія ранку 20 лютого 2014-го розказується через архівні кадри. Спогади очевидців записані у форматі 360°-відеоінтерв’ю там, де відбулися розстріли.
До 27 січня «Наслідки. VR: Євромайдан» можна побачити і випробувати у «Мистецькому арсеналі» в Києві, він є в експозиції міжнародного проекту-дослідження «Революціонуймо».
2018 РІК У ФОТО: ЄВРОПА ТА АФРИКА / ASSOCIATED PRESS / ФОТО ЄВГЕНА МАЛОЛЄТКИ
3. НАЙКРАЩІ КАДРИ ВІД ASSOCIATED PRESS
Дві світлини учасника і багаторазового призера фотоконкурсу «Дня» Євгена Малолєтки потрапили до традиційного списку кращих знімків року, що минає, від одного з найбільших у світі інформаційних агентств — Associated Press. У топі — фото зі всього світу, це і протести, наприклад, «жовтих жилетів» у Парижі, і непаркетні знімки з офіційних подій, скажімо, канцлерки Німеччини Ангели Меркель або президента Єврокомісії Жана-Клода Юнкера. А ще завдяки майстерності Євгена Малолєтки там є люди, які їдуть у маріупольській маршрутці (на фото) і київський меморіал «Батьківщина-Мати», що розсікає густий туман.
Випуск газети №:
№235-236, (2018)Рубрика
Медіа