На комерційне ТБ регіонів влада вже надіває нашийника?

18 квітня в Києві відбудеться церемонія вручення призів щорічного професійного телеконкурсу «Золота ера». А на 16 — 17 квітня планується зустріч Президента України з представниками регіональних ЗМІ. Відбір і запрошення на зустріч регіональних ТРК доручено Українській асоціації регіонального телебачення та радіо (УАРТР). Президент УАРТР, він же генеральний продюсер конкурсу «Золота ера» — Андрій Гунченко.
— Андрію, другий конкурс «Золота ера» буде чимось відрізнятися від першого?
— Принципово ні. Ми цього року лише запровадили спеціальні та додаткові призи. Їх три: за оформлення каналу, телевізійну рекламу, музичний кліп.
— Скільки телекомпаній узяло участь у конкурсі?
— Практично всі загальнонаціональні й великі регіональні ТРК, за винятком СТБ, який заявив, що не вважає доцільним брати участь у конкурсі. Загалом 243 роботи від 67 ТК і студій-виробників із 14 міст України.
— Спроби створення регіональних об’єднань уже були. Пригадайте УТС, Конгрес національних виробників...
— На жаль, реалізувати свій потенціал повністю вони не змогли. Проте я хочу підкреслити, що не ставлюся до інших спроб об’єднання зі зневагою або скептицизмом. Тому що дуже обережно ставлюсь до власної ідеї, дуже боюся, щоб вона не заглухла, як попередні. Навіть у такого великого телеентузіаста, як я, опускаються руки через те, що регіональне ТБ нікому не потрібне.
— Щодо зустрічі представників регіонального ЗМІ із Президентом. За яким принципом ви розіслали запрошення?
— Насправді ми довго не вибирали. Основний відбір відбувся вже під час створення асоціації, всі члени якої є або переможцями, або номінантами телеконкурсу для регіональних ТРК «Золота хвиля».
— Установчий з’їзд асоціації відбувся одночасно з конкурсом «Золота хвиля»...
— Так, організатор конкурсу «Золота хвиля» — акціонерне товариство «Телетиждень-Медіа» — запропонував усім учасникам, що з’їхалися на завершальну церемонію, провести установчий з’їзд Т.О. 14 — 15 листопада 1998 року в Харкові. Півтора десятка регіональних ТРК висловили ідею об’єднатися в асоціацію.
— З якою метою?
— Їх начебто дві. Перша — професійна взаємодія. Друга — організація конкурсу «Золота хвиля». До речі, цього року він також буде восени і також у Харкові. Усім цим УАРТР буде займатися незалежно від того, буде чи ні вона виявляти політичну активність щодо суспільно-політичних процесів, які мають цього року відбутися.
— Ти маєш на увазі передвиборний процес?
— Створивши асоціацію, ми створили дуже ефективну інфраструктуру. І форми можуть бути найрізноманітніші — аж до централізованої закупівлі ефірного часу на регіональних каналах, до того ж з істотними знижками...
— Таке своєрідне рекламне агентство?
— ...Але таке, що виконує роль не тільки фірми, яка розмножує відеоролики, а й роль консультанта, оскільки кожний директор ТК, що входить до складу асоціації, є начебто резидентом політичного замовника. Він збирає інформацію в своєму регіоні та раз на тиждень дає суб’єктивний звіт про рейтинги конкретних претендентів у цьому регіоні. Ця інформація буде, мабуть, значно важливішою за соціологічні опитування. Крім того, ТРК можуть виконувати роль інформаційних щупів, коли замовник може отримати 100% відеоінформації про діяльність своїх конкурентів у цьому регіоні. За цю роботу, безумовно, мають бути сплачені гроші.
— Членом УАРТР може стати будь-яка ТРК?
— У принципі, так.
— Чи означає «в принципі» те, що вона має бути лояльною до якоїсь політичної структури?
— Раніше на подібні заходи запрошувалися тільки представники державного обласного телебачення. Прагнучи демократизації спілкування, адміністрація Президента звернула увагу на конкурс регіонального ТБ і радіо. А лояльність — це питання двостороннє.
— Чи співробітничатиме УАРТР з опозиційними політиками? І якщо так, то чи не побоюєтеся ви, що це призведе до вашої «передчасної кончини»?
— Про яку співпрацю сьогодні можна говорити, коли офіційно ще навіть не визначилися ці самі претенденти? До передчасної кончини структури може призвести тільки одне — пасивність організаторів або втрата для учасників асоціації значення цієї участі.
— На які гроші асоціація існує, члени УАРТР платять внески?
— Річний внесок становить суму, еквівалентну $100. На сьогодні загальна сума внесків покриває мої власні витрати для організації роботи апарату — (листи, факси, телефонні дзвінки тощо) лише на 20%. Я йду на ці витрати, сподіваючись, що сам факт утворення УАРТР дозволить знайти гарний шматок роботи. І всі члени на це сподіваються.
Лєна ЛОКОША
Від редакції. На жаль, бліц-інтерв’ю нашого позаштатного кореспондента Лєни Локоші залишає більше питань, аніж відповідей. Так, наприклад, лишається незрозумілим, чи буде характер співпраці УАРТР із претендентами на президентський пост визначатися виключно фінансовими параметрами? Чи не дуже ця структура зручна для нинішньої влади, аби прибрати до рук комерційні регіональні телеструктури?
Ми сподіваємося повернутись до цієї теми в найближчих номерах «Дня».
Випуск газети №:
№60, (1999)Рубрика
Медіа