Новорічне «вбрання» з... сюжетом
Навіщо канали витрачають зусилля та гроші на сезонні міжпрограмні заставки![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20061222/4225-9-1.jpg)
Образ телеканалу в ефірі, те, яким його бачить телеглядач, має в собі безліч складових. Міжпрограмні заставки тут — один із ключових елементів. Вони допомагають глядачеві цілісно сприйняти канал і його концепцію, а гра на контрастах, відчуттях, дисонансі візуальному і звуковому, що зазвичай використовуються при створенні заставок, забезпечують певний настрій і динаміку. З іншого боку, міжпрограмні заставки набувають сенсу в умовах жорсткої конкуренції між засобами масової інформації. Вони є складовою іміджу, атрибутом телеканалу, і тому — засобом підвищення його упізнаваності серед каналів-конкурентів, так би мовити атрибутом конкурентоспроможності і виявом здатності привернути до себе увагу глядачів. І тут уже має значення якість (або навпаки), з якою створюються заставки, вони можуть вражати ідеєю, реалізованою у телеобразах, або дивувати безглуздістю. У будь-якому випадку, попри те, що, на перший погляд, їхнє значення видається другорядним, за своїм потенціалом у справі позитивного впливу на популярність каналу заставки можуть дати фору навіть топовим проектам сезону. З огляду на це, особливого значення набувають новорічні заставки. Це, так би мовити, перші вісники довгоочікуваних новорічних святкувань, вони, як правило, уже з початку грудня запускаються в ефір і створюють позитивну атмосферу. А хіба не задля таких вражень глядач перемикає кнопки пульту? Цього разу ми з’ясовували, які новорічні враження пропонують телеглядачеві українські канали.
Команда телеканалу «1+1» вирішила привітати телеглядачів своїми тематичними міжпрограмними заставками аж двічі. Першим привітанням стали ролики, де телеведучі знімають карнавальні маски, у яких вони з’явилися перед глядачами ще минулого року. Таке рішення викликано тим, що не всі телеглядачі змогли упізнати у феєричних казкових образах конкретних ведучих, наприклад, В’ячеслава Піховшека у образі гриба або Ольгу Герасим’юк у вигляді новорічної ялинки. Ще б пак, адже всі костюми були авторськими роботами. Вони довго розроблялися й корегувалися, малювалися сотні ескізів, але шилися без примірок і самі ведучі бачили своє вбрання вже безпосередньо на знімальному майданчику. Майстерна робота стиліста каналу Надії Кудрявцевої і вміння телеведучих перевтілюватися справили дивовижне враження на телеглядачів і надовго закарбувалися у їхнiй пам’яті. Попри побоювання стилістів, така зміна іміджу не здалася зіркам телеканалу занадто різкою, вони із задоволенням перевтілювалися в грайливі новорічні образи, ніби позичених із дитячих дитсадківських «ялинок». Навіть інтерв’ю з Еміром Кустуріцею, яке мало відбутися за декілька годин, не завадило Анатолію Яремі увійти в образ, який передбачав темно-бузковий колір волосся. Стилісти «1+1» зазначають, що працюючи над цим проектом, вони намагалися створити образи, кардинально протилежні за своєю налаштованістю тим, які втілюють ведучі у буденних ефірах. Це їм вдалося. Ну де ще, як не в новорічних заставках, телеглядачі зможуть побачити серйозних телеведучих новин у зовсім несерйозних іпостасях?
Ще один подарунок чекає на глядачів «1+1» після різдвяних свят: замість теперішніх ефірних заставок з’являться нові дизайнерські витвори. Зимові міжпрограмні сюжети вiдзняті у тій самій стилістиці, що й осіння серія, тільки на зміну осінньому краєвиду у «вікні», який супроводжував ефіри протягом попереднього сезону, прийшов зимовий пейзаж. Ролики представлятимуть різноманітні зимові розваги — катання на санчатах, лижах, ковзанах. Цікаво, що для участі в зйомках цього разу дизайнери запросили не тільки обличчя телеканалу — ведучих (як це було в осінньому проекті), але й людей, які завжди залишаються за кадром — водіїв, секретарів, фінансистів, фотографів, інженерів. Уперше в міжпрограмних заставках знялася співачка Тіна Кароль як ведуча популярних останнім часом телепрограм «Хочу бути зіркою» і «Танці із зірками».
Головними героями своїх новорічних історій телеканал «Інтер» знову зробив своїх ведучих і Діда Мороза. Протягом двох днів у спеціально обладнаному павільйоні кіностудії ім. Довженка зірки «Інтера» під керівництвом режисера Олександра Стеколенка, інтенсивно працювали над проектом «Новорічні забави». Саме таку назву отримав ряд сюжетів, які розважатимуть глядачів у перервах між переглядом фільмів і програм на «Інтері» взимку. Роль Діда Мороза вже не перший рік дісталася акторові Геннадію Корженку. Треба сказати, що цього разу вона виявилася доволі екстремальною. Так, казковому герою довелося брати участь у хокейному матчі, де він рятував ворота від шайб Ігоря Пупкова, Антона Середи і Олександра Колодія. Для зйомок ще одного сюжету довелося використовувати справжній парашут і професійних каскадерів, а Діда Мороза підвішувати під стелю. Ролик розповідає, як ведучі телеканалу Антон Мухарський, Олександр Колодій і Павло Костіцин, ідучи засніженим лісом, зустрічають Діда Мороза, що разом із парашутом застряг у гілках дерев. Не бракувало на знімальному майданчику і імпровізацій. Словом, на «Інтері» вас чекає ціла серія новорічних пригод.
Перший Національний теж звернувся до зимових пейзажів, але тематичних — головним героєм міжпрограмних новорічних заставок на цьому каналі стала наша країна. У рамках концепції телеканалу «Твоя країна. Твоє життя. Твій канал» у співпраці з фотографами було відібрано ряд слайдів, які мають якнайточніше відображати зимовий настрій і якнайкраще втілювати собою святкове оформлення, яке поглинає всю країну.
Міжпрограмні заставки для телеканалів, які дбають про свій імідж, — річ украй нелегка і важлива, у перекладі мовою масмедійною — недешева. Тому деякі телеканали вирішили — за браком чи то коштів, чи то часу відкласти створення заставок до кращих часів. А ми чекатимемо, адже професіонально втілені творчі ідеї, які усе частіше з’являються на телеканалах у вигляді, найперше, — заставок, дивитися дійсно цікаво.