Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Щоб читач не розминувся з розумними ідеями»

У Херсонському державному університеті на прикладі «Дня» аналізували особливості роботи конвергентних медіа
27 лютого, 16:50
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

На запрошення викладачів кафедри соціальних комунікацій факультету філології і журналістики ХДУ кореспондент «Дня» — автор цих рядків — поспілкувався з майбутніми колегами про виклики багатовекторності й професійності в сучасних ЗМІ. Відкрита лекція, на яку завітали не лише студенти-старшокурсники, а й викладачі, відбулася у трискладовому форматі: доповіді, запитань-відповідей і демонстрації відео майстер-класу головного редактора «Дня» Лариси ІВШИНОЇ, записаного журналістами «Телекритики».

Говорячи про пробудження українськості в українців через різні проекти «Дня» — друковане видання трьома мовами та власну сторінку в Інтернеті, «Бібліотеку «Дня», інтернет-портал «Україна Incognita», глянцевий додаток «Маршрут №1», Літню школу журналістики, сторінки в соціальних мережах та відеоканал «День-TV», акцент у розмові було зроблено на необхідності глибокої історичної освіти для журналістів. Останні події в Україні вкотре з болем засвідчують: професійна журналістика не може обійтися без адекватного розуміння історичного бекграунду — як новітньої історії України, так і кількасотлітньої минувшини. Відповідно, відсутність його часто призводить до неправильних акцентів у текстах, ретрансляції «чужих» смислів на газетних шпальтах і в телесюжетах.

Розмова про багатовекторну роботу журналістів «Дня» дала нагоду херсонським студентам побачити, яким шляхами сучасна газета йде до свого читача, а аудиторія — тримає зворотній зв’язок із редакцією.

Пропонуємо для ознайомлення кілька вражень від зустрічі.

«День» ПОРУШУЄ ТЕМИ, ЯКІ МАЛО ПРЕДСТАВЛЕНІ В  ІНШИХ ЗМІ»

Наталя ОРЛОВА, старший викладач кафедри соціальних комунікацій факультету філології та журналістики ХДУ:

— Газету «День» наша кафедра передплачує вже не перший рік, адже це приклад дійсно якісного видання, яке базується на україноцентричних поглядах. Нам цікаво читати і розбирати «День» на практичних заняттях: у плані контенту, верстки, особливості жанрів і як приклад успішного конвергентного ЗМІ. Знаючи, що в Херсоні є власкор «Дня», ми вирішили скористатися цією нагодою, аби більше розповісти студентам про проекти видання безпосередньо. Адже не секрет, що молоду людину-практика майбутнім журналістам інколи слухати цікавіше, ніж лекцію викладача-теоретика. Зустріч пройшла в теплій атмосфері, хтось для себе відкрив нові проекти «Дня», зокрема в Інтернеті. Бачила також увагу молоді до книжок «Дня» і глянцевих додатків. Цікавим і актуальним був перегляд майстер-класу Лариси Івшиної. Майже наживо ми поспілкувалися з редактором, яка очолює всю цю креативну команду, що творить якісну, елітарну журналістику. Адже «День» часто піднімає серйозні, глибокі теми, які мало представлені в інших ЗМІ. Зокрема подорожі Україною, невідомі сторінки історії, забуті імена відомих українців... Я думаю, що і студенти, і викладачі вийшли з аудиторії з меседжем Лариси Івшиної про те, які моральні й етичні принципи сьогодні потрібні українським журналістам, які знання необхідно засвоїти вчасно, щоб не робити помилок у житті. Особливо це важливо сьогодні, з огляду на події в країні.

«ЗРОЗУМІВ, ЯКИМ УНІВЕРСАЛЬНИМ МАЄ БУТИ ЖУРНАЛІСТ»

Олексій ПАЛЬЧУНОВ, студент II курсу факультету філології і журналістики ХДУ:

— Із позиції студента мені було цікаво дізнатися про практичні особливості роботи в сучасному всеукраїнському виданні. Адже ця інформація буває у дефіциті в університеті, де більше даються теоретичні знання. А як із позиції молодого журналіста — так само корисно було перейняти певний досвід старшого колеги, побачити, до чого прагнути. На прикладі багатовекторності газети «День» розумієш, наскільки універсальним має бути сучасний журналіст, якими професійними навичками він повинен володіти. Цього вимагає сьогодення. Але так само важлива якість роботи і розуміння відповідальності. Адже нині ми часто зустрічаємо маніпулювання людьми через ЗМІ.

До цього мало знав про «Бібліотеку «Дня», тому з радістю відкрив для себе цей бік газети. Я розділяю позицію «Дня» в тому, що журналістові необхідна якісна історична освіта. Сьогодні важливо знищувати віджилі стереотипи, які в’їлися в голови українців. А без знання своєї історії це зробити дуже важко. За період незалежної України, мабуть, недостатньо було створено якісних історичних праць, в яких би переосмислювалася наша спадщина. Тож у цьому плані «Бібліотека «Дня» заповнює прогалини в історичних знаннях.

«ВИДАННЯ ДОПОМАГАЄ ПІЗНАТИ УКРАЇНЦЯМ САМИХ СЕБЕ»

Євген ПАСЄКА, студент III курсу факультету філології і журналістики ХДУ:

— Розмова вийшла актуальною й корисною. Мені особливо сподобався майстер-клас головного редактора «Дня» Лариси Івшиної, адже думки, які вона висловлювала, я вважаю ключовими для роботи сучасних журналістів. Журналіст дійсно повинен постійно задумуватися на тим, яка реакція буде в суспільстві від його діяльності чи не буде ніякої взагалі. Тому свою роботу треба виконувати професійно, керуючись совістю і журналістськими стандартами, а не лише матеріальними мотиваціями. Якщо ми продукуватимемо ці думки в житті, то до побудови демократичного громадянського суспільства йтимемо швидше. Важливо, що «День», незважаючи ні на що, продовжує масштабну роботу щодо пізнання українцями самих себе. І робить це у такий спосіб, щоб читач ніде не розминувся з розумними ідеями.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати