«Спам-атака» чи шанс бути почутими?

Нещодавно офіційна сторінка канцлера Німеччини Ангели Меркель у соціальній мережі facebook «вибухнула» коментарями, які носили символічний зміст - «Дякую, пані Ріббентроп». Лише упродовж дня кількість таких повідомлень перевищила понад 133 тисячі! Повідомлення й досі надходять на її адресу. Цей флеш-моб став своєрідною реакцією на політику «перешіптування» між Меркель та Путіним під час фінального матчу Чемпіонату світу з футболу.
— Я розумію, що є якийсь потенціал у соціальних мережах, але вплив їх на політичні питання – обмежений, - зазначає у розмові із «Днем» німецький політолог Андреас УМЛАНД. — Вони можуть лише привернути увагу до якогось питання, проте це не означає, що таким чином вони здійснять на цю ситуацію хоч якийсь вплив, тим більше на політичні питання. Я думаю, що в кінцевому результаті такі акції не змінять ситуацію, а тим більше не можуть вплинути на формування поганого іміджу України в тій чи іншій країні.
Натомість український медіа-експерт із Інституту медіа-права Ігор Розкладай переконаний, що «блокування» сторінки публічного політика рівня Меркель нічого доброго нашій країні не принесе.
- На жаль, в соціальних мережах є дійсно проблема істеризму, особливо зараз, на фоні всіх цих подій, коли люди вже просто на просто перевтомлені від потоку негативної інформації, від потоку власне всіх цих вбивств, провокацій та брехні, — говорить Ігор Розкладай. — Зараз люди стали набагато чутливішими до всяких речей. Щодо того, на скільки такі акції можуть бути впливовими, то це залежить власне від предмету. Одна справа, якщо інформація є достатньо підтвердженою, коли є свідчення проти того, що політик зробив якусь корупційну діяльність, вбивство чи ще щось таке. Тільки в такому випадку соціальні мережі можуть впливати на політиків, зокрема змушувати їх вчиняти ті чи інші дії, чи принаймні реагувати на них. У випадку з Меркель це виглядає як істерія. Для України це, чесно кажучи, не дуже хороша річ та певним чином може вплинути на формування негативного іміджу країни. Що ж до самого канцлера, то єдине, що вона могла зрозуміти із цього флеш-мобу, припускаю, це те, що українці дуже пильно слідкують за сучасною ситуацією. З іншого боку , вона побачила, що ми певною мірою маємо завищені очікування від Заходу.
Що ж до того, яким чином можна привернути увагу таких політичних діячів, як пані Меркель, щоб бути почутими, експерт зазначає, що потрібно робити це робити через радників, а не напряму та через посередників, яким, в цьому випадку, і є facebook.
- Із будь-яким політиком найкраще спілкуватися із меншою кількістю посередників і намагатися дуже чітко та ясно доносити свою думку. Це завжди ефективніше, ніж публічні компанії, - говорить Розкладай. - Тобто публічна компанія може бути як підтримка, як додатковий важіль, щоб політик звернув увагу на проблему. Але треба розуміти, що політик – один, а нас — мільйони.
Author
Марта ФранчукРубрика
Медіа