Світ очима вбивці
![](/sites/default/files/main/articles/28022013/19kino.jpg)
У ніч із 3 на 4 березня, о 01.20, на телеканалі «1+1» дивіться програму «Аргумент-Кіно» та фільм Ірвіна Кершнера «Очі Лаури Марс».
Світлини, що їх робить Лаура Марс, героїня фільму американського кінорежисера Ірвіна Кершнера, мають присмак скандальної слави в Нью-Йорку. Власне, на них імітуються сцени, що зображають акт убивства. Та ось від якогось часу дивні видіння починають турбувати Лауру — вона бачить убивства своїх найліпших друзів, і бачить їх очима вбивці.
Для головної героїні, Лаури Марс, яка завжди, сказати б, сама придумувала смерть на фотографіях, найболіснішим є те, що вона в реальності не може нічого змінити. Її друзі гинуть один за одним. І не дивно, що підозра у скоєному починає падати на Лауру. Та в героїні ще лишається надія, сподівання на детектива Джона Невіла, що той, як ніхто, розуміє Лауру й не вірить, що саме вона злочинець, убивця.
Взагалі ж, «Очі Лаури Марс» — це історія, сюжет якої вбирає одразу низку жанрів: від містичного горора і трилера до, природно, належних ознак жанру детективного.
І надзвичайно показово, що сценарій до цієї стрічки написав Джон Карпентер. Той самий Карпентер, який також є режисером і продюсером, навіть кінокомпозитором, і який помітно вплинув своєю творчістю на розвиток американського незалежного кінематографа останніх десятиліть ХХ століття.
Сам же Карпентер якось говорив, що на нього найбільший вплив справили фільми Альфреда Гічкока і Говарда Гокса. Ну, а найзнаменитішою кінокартиною самого Карпентера вважається стрічка «Геловін», яка фактично започаткувала новий піджанр горора, дуже популярний і донині, — слешер.
Таким чином, шукайте певних відбитків стилю Карпентера в «Очах Лаури Марс». Взагалі ж, за відомими ознаками, цей фільм схиляється до такого виду горора, як італійський джалло, особливостями якого є зображення тривалих, кривавих і стильних сцен убивств, а також особлива роль кінокамери — вбивства часто показані «очима вбивці».
Щодо постаті режисера фільму «Очі Лаури Марс» Ірвіна Кершнера, то він є автором кількох знакових фільмів, а саме — однієї з частин «Зоряних війн» та одного з фільмів Бондіани — «Ніколи не говори «ніколи». Взагалі ж, про творчий шлях Кершнера йтиметься у програмі в спеціальному сюжеті.
Лише зауважу, що батьки цього американського режисера, який 2010 року — у 87-річному віці — пішов із життя, були євреями-емігрантами. І вони родом з України — мати з-під Одеси, а батько з містечка поблизу Києва. Тому не дивно, що 2005 року режисер побував на батьківській землі — його запросили, й він очолював журі 35 Київського міжнародного кінофестивалю «Молодість».
Коли ж повернутися до «Очей Лаури Марс», то, власне, на екрані — це очі однієї з найвиразніших та найоригінальніших актрис американського кінематографа Фей Данавей, яку варто згадати хоча б через участь у фільмах «Бонні та Клайд» Артура Пенна та «Китайський квартал» Романа Полянського. І Фей Данавей в «Очах Лаури Марс» виступає пліч-о-пліч ще з одним надзвичайно виразним та знаковим американським актором —Томмі Лі Джонсом.