Перейти до основного вмісту

«Українські медіа мають виступати єдиним фронтом»

Надія ТИСЯЧНА — про співпрацю в інформаційному середовищі і «чуже життя» національного ТБ
10 квітня, 11:21
Надія Тисячна

Сьогодні багаторічний автор «Дня», а тепер — PR-директор медіа-холдингу ZIK Надія ТИСЯЧНА святкує свій день народження. У «днівському» архіві пані Надії — сотні статей. Спочатку — на літературну та релігійну тематику, а далі — осмислення усього спектру культурних та суспільних явищ і подій нашої країни. В одному з перших своїх матеріалів для «Дня» Надія Тисячна написала: «Хочеш ти того чи ні, любиш Україну чи прагнеш жити в іншій державі, вона змінюється». Ми ж у вітальному дзвінку іменинниці запитали, як змінилося її інформаційне поле після переходу із всеукраїнської газети у телевізійну команду регіонального каналу ZIK і чим у журналістській сфері допомогла школа «Дня».  

— 1 липня мине рік, як я працюю на ZIKy. Цікаво, що з переходом на ZIK моє інформаційне поле не змінилося. Медіа-холдинг ZIK (інформаційне агентство та телеканал) співпрацює практично з усіма всеукраїнськими (і проукраїнськими!) ЗМІ. Деякі з них стали інформаційними партнерами наших програм. Крім цього, Львів часто задає тон у суспільно-культурних тенденціях країни. Врешті, з минулого року  ZIK має дві «прописки» — львівську і київську (у травні торік телеканал відкрив студію в Києві), що свідчить про амбіції дедалі більше завойовувати симпатії глядачів із Центральної України. Невдовзі на каналі з’являться нові програми — після Великодня буде анонсовано прем’єру двох передач. Кілька інших готуємо на осінь.

— Чим вам прислужилася в новій роботі школа «Дня»?

— Досвід, здобутий у «Дні», цінний. Я мала можливість працювати в різних жанрах (написання новин, репортажів, інтерв’ю), познайомитися з багатьма цікавими людьми... Тепер ці знайомства стали у пригоді. Врешті головний редактор навчила дивитися на події, що відбуваються в Україні, під українським кутом зору. Це особливо важливо для роботи в медіа-холдингу ZIK, де читачам і глядачам ніколи не нав’язували чуже (читайте проросійське!) життя.

— Що змінилося в житті каналу з приходом нового генерального директора? Пріоритети й акценти залишилися ті ж?

— Так, у  медіа-холдинг ZIK змінився топ-менеджмент. Його очолив Ігор Дедишин. Заступником гендиректора став Ігор Туркевич, а генпродюсером — Данило Нікуленко. А щодо пріоритетів та акцентів... Генпродюсер Данило Нікуленко їх визначив так: попри нелегку економічну ситуацію в країні і на медіа-ринку зокрема ZIK продовжуватиме працювати над випуском наявних проектів-флагманів і запуском лінійки нових програм. Телеканал надалі триматиметься взятого курсу на західноукраїнську стилістику і водночас, завдяки виробничим потужностям у Києві,  продовжуватиме набирати симпатії глядацької аудиторії в столиці.

— У сучасному медіа-середовищі практично відсутня «культура посилань» — кожен робить щось своє, а ініціативи інших залишаються за дужками. Наскільки важливими є на сьогодні партнерство і кооперація між різними ЗМІ?

— Очевидно, партнерство і кооперація потрібні, це певний (вироблений — якщо хочете) стиль життя. Донедавна в українському інформаційному просторі таке спостерігалося нечасто (і зрозуміло, чому). Але тепер це, можна сказати, стає вимогою часу, суспільною вимогою. Українські медіа мають виступати єдиним фронтом в інформаційній війні, яку веде проти нас Росія.

Десятиліттями країна жила так, що регіони не спілкувалися між собою. Це позначилося на всьому. Оскільки ZIK себе мислить у всеукраїнській системі координат, тому ми, звісно, підтримуємо національні проекти. До слова, привідкрию таємницю: один із анонсованих вже цієї весни проектів телеканалу ZIK буде про приклади солідарності та роздрібленості українців.

— Наприкінці квітня у Львів приїде фотовиставка «Дня». Якось ви сказали, що «днівський фотоконкурс — такий собі український календар, який ще донедавна був аналогом «українського» телебачення із його чужим життям». Чи й досі на телебаченні «чуже життя», і наскільки у цьому плані відрізняються прогресивні регіональні канали, в тому числі й ZIK, від центральних?

— Приїзд фотовиставки «Дня» — подія для будь-якого регіону, адже вона показує інший сценарій розвитку для країни. Власне, через її високе культурно-мистецьке значення ZIK традиційно підтримує фотовиставку.

Ситуація із заміною «чужого» життя на своє, українське, на телеканалах потроху змінюється — від розуміння (або під тиском) ситуації в країні, суспільними запитами. Однак суспільство змінюється швидше, ніж вітчизняний телепростір. Бачите, ZIK — географічно західноукраїнський канал, що зумовило його проукраїнську ідеологію. Ми, до певної міри, стали платформою для спілкування всередині Західної України, не будучи відірваними від всеукраїнського контексту. Ще до початку трагічних подій на сході, напередодні анексії Криму на телеканалі ZIK відбулася лінійка проектів, спрямованих саме на внутрішньоукраїнську інтеграцію. Спільно із каналом «Донбас» провели реаліті-шоу «Покажи їм!». Організовували численні телемости між Львовом, Києвом, Донецьком, Одесою, Дніпропетровськом, Кримом...

В одному із пунктів бачення місії медіа-холдингу ZIK прописано, що ми робимо акцент на висвітленні подій у Західній Україні та Києві, при цьому є зрозумілими всій країні, а також залишаємося носіями українства за її межами.  Тож далі буде.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати