Перейти до основного вмісту

«ВКонтактe» і YouTube братимуть гроші за музичний контент

Ігнат БЕРЕЖНИЙ: «Оператори починають розуміти, що на «піратських» засадах уже неможливо будувати серйозний бізнес»
31 жовтня, 16:11
НА ВІДМІНУ ВІД «ВКОНТАКТЕ» І YOUTUBE, ЗАСНОВНИК FACEBOOK МАРК ЦУКЕРБЕРГ НІКОЛИ НЕ СПЕКУЛЮВАВ НА МУЗИЦІ. НА ФОТО — ВІДВІДУВАЧ ГАЛЕРЕЇ У СІНГАПУРІ РОЗГЛЯДАЄ ПОРТРЕТ ЦУКЕРБЕРГА НА ПЕРСОНАЛЬНІЙ ВИСТАВЦІ КИТАЙСЬКОГО ХУДОЖНИКА ЧЖУ ЦЗЯ «ОБЛИЧЧЯ FACEBOOK», ЯКУ ВІДКРИЛИ В СЕРЕДУ ЦЬОГО ТИЖНЯ / ФОТО РЕЙТЕР

Одразу два популярних інтернет-ресурси планують створити платні сервіси для прослуховування музики. Інформація про це з’явилась нещодавно. Якщо «ВКонтактe» оголосив про свої наміри офіційно, то про плани YouTube громадськість дізналася із мас-медіа. У самій компанії цю новину поки що не коментують. Повідомляється, що програма буде «заточена» спеціально під мобільні пристрої. Поява сервісу повинна залагодити конфлікт, що виник між YouTube та рекординговими компаніями, не задоволеними низькими надходженнями від одного з найпопулярніших сайтів мережі.

Гендиректор «ВКонтактe» Павло Дуров про готовність компанії заробляти на музиці заявив на конференції GMIC у Кремнієвій долині в Каліфорнії, повідомляє РБКdaily. Пізніше офіційний представник соцмережі Георгій Лобушкін змушений був заспокоїти користувачів. За його словами, про запровадження платного доступу до фонотеки «ВКонтактe» не йдеться — розробники планують створити новий, додатковий сервіс. Крім того, можливість завантажувати власні аудіозаписи у користувачів забирати теж ніхто не буде. У соцмережі заявляють, що ведуть переговори про співпрацю з усіма найбільшими музичними лейблами. Свою участь у них вже підтвердили Warner Music Group, Universal Music та Sony Music Entertainment.

Нагадаємо, практика надання нелімітованого доступу до музичного контенту за незначну плату доволі поширена у світовій мережі. Подібні послуги надають такі ресурси, як Rdio, Rhapsody, Spotify тощо. Є аналогічний продукт і в компанії Google, якій належить YouTube. На російському ринку найбільшим сервісом легального аудіоконтенту є «Яндекс. Музыка».

— Щодо ініціативи «ВКонтакте», якого вже багато років критикують за розміщення нелегальних матеріалів, то, на мою думку, це наслідок нового «антипіратського» закону, що набрав чинності в Росії з 1 серпня, — вважає директор Асоціації музичної індустрії України Ігнат Бережний. — Він передбачає конкретні дії щодо блокування сайтів, на яких розміщений нелегальний відеоконтент. Зараз музичні компанії докладають значних зусиль, щоб долучити до цього закону й те, що стосується аудіоматеріалів. Попри всю критику, подібні починання, наприклад запровадження контент-фільтрів на «Однокласcниках» і «ВКонтактe», свідчать про ефективність цього закону. Оператори ринку в Росії починають розуміти, що на «піратських» засадах уже неможливо будувати бізнес. Разом із тим, якою буде конкретна модель монетизації музичної продукції «ВКонтактe», наскільки мені відомо, ще ніхто не знає. На мою думку, оптимальною формою є бізнес-модель freemium. Вона полягає в тому, що користувачі мають вибір — слухати музику безкоштовно, але з рекламними вставками й певними обмеженнями по кількості контенту або ж платити за необмежений доступ. Ідеться про приблизно 10 євро на місяць у Європі й 10—15 доларів у США. Тобто ти платиш або грошима, або часом. Переконаний, що в Україні, попри наявність значних обсягів музичного контенту у вільному доступі, платні сервіси мають непогані перспективи. Ситуацію з копірайтом та інтелектуальною власністю в нашій державі не критикував лише лінивий: і США, і ЄС неодноразово порушували цю тему, зокрема й у зв’язку з підписанням Угоди про асоціацію. Державна служба інтелектуальної власності України вже готує відповідний законопроект. Нещодавнє перепідпорядкування цього органу Міністерству економічного розвитку і торгівлі має посприяти вирішенню питання — прогнозую, що найближчим часом ми побачимо його остаточну версію. Чи буде новий закон жорсткішими за російський, я не знаю, але в будь-якому разі він стане важливим сигналом для нелегальних ресурсів. Відповідно, перспектива платних сервісів зростатиме. Уже зараз в Україні діє декілька онлайн-кінотеатрів, яким вдається конкурувати з «піратами». На музичному фронті потенціал легального контенту не менший. Безумовно, від подібних проектів виграють не лише рекордингові компанії, а й самі музиканти.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати