Втомилися від реальності?
Сходіть в галерею AVS-art на виставку Андрія Гуренка «Сновидіння. Вибране»
У світовому мистецтві XX і XXI сторіч тема сновидіння, як найбільш захоплюючої і містичної подорожі в сферу людської підсвідомості, стала справді найпопулярнішою. Всі «інтелектуально просунуті» читачі серйозно заглиблювалися в дослідження фрейдистів-психоаналітиків. Метри сюрреалізму створили приголомшливі фільми, книги, вірші та живописні полотна, дизайнерські об’єкти і вишукані ювелірні прикраси, навіяні фантастичними образами зі сновидінь. А глядач усе не вгамовувався: «просив ще і ще», і насолоджувався, спокушений яскравою фантасмагорією талановитих сновидінь.
Експозиція в галереї AVS-art «Сновидіння. Вибране», представляє глядачам не просто картини, а «незабутньо прекрасні живописні панно», які на думку арт-директора Алли Маричевської, неминуче залишать свій слід у пам’яті небайдужих до живопису глядачів. Український художник Андрій Гуренко запрошує нас у світ своїх нічних одкровень: кожне полотно — синтез авторського самозаглиблення у світ підсвідомості та високої технічної майстерності.
«Вибір сюжетів, мотивів зображення та їх трактування залишається для мене таємницею, — зізнається Андрій Гуренко. — Це трохи схоже на сон, коли ти всередині, то все зрозуміло... А коли пробуджуєшся, з’являється і залишається відчуття казкової «інакшості», але пояснити її при «денній логіці» вже неможливо. Подібне відбувається і під час малювання, коли образ поступово зринає з білого світу полотна, вимагаючи свого прояву саме в даній формі. Щастя — коли моє бажання і його устремління збігаються. Орнамент у моїх полотнах схожий на ритмічний плеск морських хвиль або колихання листя. Він створює таку пульсацію форм, яка вводить мене в стан безпосереднього емоційного переживання. І дуже хочеться, щоб споглядання продовжувалося довше, за можливості обходячи прагматичну пастку словесного визначення».
Перше враження від картин Гуренка — гіперорнаментальність і яскрава декоративність, обрані художником як особлива мова для передачі всієї смислової поліфонії природи сну. Але як неможливо передати смак і колір, так само неможливо відтворити всі тонкощі та нюанси емоційних переживань людини під час сну, коли особистий простір розступається перед денними, абсолютно чужорідними і випадковими враженнями, а потім змішується з підсвідомими образами, перероджуючись у якесь абсолютно нове явище.
Як усякий художник, Гуренко звичайно ж домислює цей ледве помітний фрагмент сновидіння, який «заякоряє» у денній пам’яті умовним і хистким символом, переосмислюючи його через уже знайомі йому культурні архетипи, міфологію і язичество, ерос і фантазію. У картині «Прогулянка» глядач бачить гамірливу процесію кентаврів із рогом достатку, в оточенні голих жінок — прекрасних німф або муз, а пейзаж, який розкривається перед ними, співає гімн радості зухвалими суголоссями імпресіоністсько-яскравих кольорів. Тут час і простір зливаються в одне ціле: сновидіння живе за іншими законами, все безконечно плавно тече вглиб і вшир, і немає ніякої визначеності або закінченості.
БЕЗ НАЗВИ, 2010 р.
«Квітколов»-мисливець, який виконує таємничий танець, майже непомітний під блідим місячним сяянням, і весь сон на цьому полотні заповнений буйним цвітінням фантастичних рослин. «Ці образи мені не сняться. Коли починаю працювати, то полотно ніби стає дзеркалом сновидінь, — коментує Андрій Гуренко. — Я саме в ньому бачу те, що потім представляю за допомогою кольору, форми і фактури. Сновидіння — дуже рідкісна і дивовижна реальність, вона дозволяє поєднати побутове існування і творчість... Завдяки картинам я проживаю інше життя».
Час, витрачений нами на вивчення свого світу сновидінь, не пройде дарма — саме про це прагне розповісти нам художник. Виставка «Сновидіння. Вибране» допоможе глядачам відпочити від диктату реалізму й одержати натхнення від дивовижної і захоплюючої теми — нічних подорожей нашої свідомості.
Виставку відкрито до 18 жовтня, вхід вільний.
Ілюстрації надано галереєю AVS-art