Перейти до основного вмісту

Авіаційна кооперація

23 липня, 00:00

Російська авіакомпанія «Красноярські авіалінії» i українська «Аеросвіт» готові поповнити свій авіапарк новим регіональним реактивним літаком Ан-148. На міжнародному авіакосмічному салоні Farnborough-2004 «Красноярські авіалінії», лізингова компанія «Іллюшин Фінанс К» (РФ) й АНТК імені О. Антонова підписали протокол про наміри, що передбачає поставку російській авіакомпанії 12 тилітаків Ан-148 у 2005—2006 роках. Аналогічний протокол на поставку 10-ти літаків підписано з авіакомпанією «Аеросвіт». Підписання контрактів очікується у вересні, повідомили агентству Інтерфакс-Україна в АНТК ім. Антонова. Раніше намір придбати три літаки для свого парку підтвердила також російська «Волга—Дніпро».

Літак створюють Україна та Росія за значної участі партнерів із США, Німеччини та Франції. На сьогодні в Києві на АНТК ім. Антонова триває складання трьох машин дослідної партії. Завершення сертифікаційних випробувань і початок серійного виробництва нового регіонального Ан-148 заплановано на 2005 рік. Серійне складання літака планують проводити в Україні на Харківському державному авіаційному виробничому підприємстві (ХДАВП) та в Росії на ВАТ «Воронезьке авіаційне літакобудівне товариство» (ВАЛТ) — залежно від замовника. У коопераційній програмі задіяні близько 200 російських та українських підприємств, а також американські ACSS та Rockwell Collins, німецькі Litef, Goodrich Hells Aerospace, Pall Corper HmbH, французькі Deutch, Filotex, Thales, британська Raytheam. Згідно з експертними оцінками, Ан-148 на 25— 30% перевершує за економічністю в експлуатації літаки аналогічного класу, що їх використовують сьогодні. Орієнтовна місткість світового ринку літака цього класу на період до 2013 року — близько 500 штук, СНД — 170 штук. Орієнтовно вартість літака — $16,2— 18 млн. залежно від комплектації.

За оцінками творців літака, Ан-148 повинен вийти на ринок СНД першим у своєму класі (регіональний, пасажиромісткістю до 80-ти осіб). На сьогодні Київський «Авіант» і ВАТ «Туполєв» (РФ) будують Ту-334, російські компанії «Іллюшин», «Яковлєв» і ОКБ імені Сухого реалізовують проект із будівництва аналогічного нового регіонального Russian Regional Jet (RRJ).

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати