Чи вистоїть МАУГЛI в джунглях українського ринку?

27 квітня відбулася презентація нового літака, яким поповнився авіапарк компанії «Міжнародні авіалінії України». Літак Боїнг-737-300 уперше в історії вітчизняної авіації було спеціально побудовано на замовлення МАУ компанією «Боїнг» і французькою компанією CFM (двигуни) з урахуванням усіх її вимог щодо технічних характеристик, надійності, комфортабельності. Цьому передувала 6-річна спільна копітка праця партнерів — аналіз своїх можливостей, вивчення ринку.
Весь процес будівництва літака контролювався представниками авіакомпанії з першого дня.
Боїнг-737-300 — середньомагістральний літак завантаженням до 135 пасажирів. Максимальна дальність польоту — 4,85 тис. км. Він експлуатуватиметься на рейсах до країн Західної Європи.
На прес-конференції для журналістів президент МАУ Віталій Потемський відзначив, що поява цього літака є «великою подією, вона знаменує собою нову епоху в розвитку МАУ» — до практики експлуатації тільки лізингових літаків додався ще й власний.
Як зазначив представник французької компанії CFM Жан-П'єр Кожан: «Ми будуємо більше, ніж «Боїнг». Ми допомагаємо будувати відносини. Ми будуємо мрії й дуже пишаємося цим».
МАУ постійно вдосконалюється в частині сервісу — відтепер пасажирам на борту пропонуватиметься кухні українська й європейська — тієї країни, куди прямує літак. Посуд використовуватиметься тільки вітчизняного виробництва, продукти — тільки екологічно чисті.
На льотному полі з літака дуже урочисто під супровід оркестру було зірвано тканину, що закривала назву літака. Ця назва була результатом оголошеного авіакомпанією дитячого конкурсу, в якому взяли участь близько 12000 дітей.
Переможцем став 13-річний Женя Родіонов iз Чернігова, який запропонував назву МАУГЛІ. Це вдала й багатозначна назва: вона, по-перше, містить абревіатуру назви авіакомпанії, по-друге, в деякому розумінні, визначає лінію поведінки самої авіакомпанії — дай Боже їй життєстійкості й витривалості Мауглі в більш нiж несприятливих економічних умовах українського ринку. Президент МАУ Віталій Потемський на запитання: як iдуть справи з другим літаком, будівництво якого повинно було завершитися наступного 2000 року, невесело відповів: «Ми перенесли термін замовлення на один рік, щоб пересвідчитися, що він буде потрібним». Винахідлива Державна митна служба ввела ще один новий вид поборів: товари, що відправляються за межі України для ремонту, підлягають оформленню згідно з митним режимом експорту, а при подальшому ввезенні ці ж товари розглядаються, відповідно, як імпорт (журнал «Компаньон», №17). Ці нововведення досить хворобливі, зокрема для МАУ, бо ця авіакомпанія експлуатує імпортне обладнання на умовах сервісного обслуговування фірми-виробника (Боїнг, CFM).
А потім журналістів запросили в перший політ на новому літаку. Дві з половиною години в повітрі над Україною — Бориспіль, Житомир, Західна Україна, Карпати... Ми себе відчули неофітами, в деякому розумінні, навіть випробувачами. Принаймні, ми були першими пасажирами на борту цього дійсно чудового лайнера. І втішалися задоволенням від польоту на ньому. Чого й вам, дорогі читачі, бажаємо.
Фото автора