Перейти до основного вмісту

«Доки сонце зійде...»

Громадські організації прагнуть популяризувати НАТО
17 червня, 00:00

Збільшити кількість прихильників вступу України до НАТО — таку мету поставили перед собою учасники круглого столу «Політика вітчизняних ЗМІ у сфері євроатлантичної інтеграції України», проведеного вчора Громадською лігою Україна — НАТО, Інститутом євроатлантичного співробітництва, МЗС та Центром інформації й документації НАТО. Підготовані ними рекомендації повинні стати доповненням до вже існуючої Державної програми інформування громадськості з питань євроатлантичної інтеграції України на 2004—2007 роки. Заступник міністра закордонних справ Олег Шамшур закликав подолати недостатню взаємодію між урядом і неурядовими організаціями, певний розрив між загальнодержавними й регіональними ЗМІ та необ’єктивність преси, які, на його думку, є одними з головних причин «буксування» згаданої програми.

За словами авторів проекту інформаційної стратегії, вона спрямована на подолання негативних стереотипів щодо НАТО, сформованих у тому числі під впливом нещодавньої президентської кампанії. Інша мета пронатівських активістів — не допустити перетворення теми євроатлантичної інтеграції на жертву майбутньої парламентської кампанії чи то через нову демонізацію Альянсу, чи то через «далекоглядну паузу». Вони прагнуть активної роботи у виконавчій владі, в парламенті, місцевому самоврядуванні й інститутах громадянського суспільства. Автори стратегії наголошують на необхідності відкритих дебатів із тими, хто не підтримує членства України в НАТО. Серед запропонованих ними форм роботи — вироблення єдиної методології соціологічних досліджень (неодноразові висловлювання Віктора Ющенка про 2% поінформованих у характері діяльності НАТО свідчить про термінову необхідність таких проектів для влади); медіапроекти; круглі столи, семінари та форуми за участю недержавних організацій та державних структур; широкі громадські заходи й освітні проекти на зразок вже існуючого конкурсу для школярів на кращу обізнаність в тематиці НАТО.

Як повідомив заступник голови координаційної ради Громадської ліги Україна — НАТО Сергій Джердж, вже завершено формування інформаційних стендів у регіональних бібліотеках, а на черзі аналогічний проект в університетах по всій Україні. Втім, як відомо, можна привести коня на водопій, але неможливо змусити його пити. Тому для того, щоб інформаційні матеріали про Альянс не припадали пилом, заплановано провести глибоке вивчення цільових груп аудиторії.

«Месиджі», які автори проекту прагнуть донести до українського суспільства, вже багато років надсилає своїм читачам «День»: членство в НАТО як гарантія модернізації суспільного життя й збереження демократичних цінностей, безпеки; позитивний вплив на економічний розвиток та інвестиційний клімат; паралельність процесів підготовки до приєднання до НАТО та Європейського Союзу; співпраця Росії з Альянсом, що набирає обертів, тощо.

Під час круглого столу також можна було почути сподівання на «державне замовлення» з тематики НАТО, аж до створення спеціальних видань і телепрограм. Однак у цьому випадку доречно згадати думку колишнього прем’єр-міністра Естонії Маарта Лаара, висловлену в інтерв’ю «Дню». Він попередив про необхідність обережного підходу до організації таких кампаній, аби вони не перетворилися з інформаційних на суто пропагандистські — адже пострадянським суспільствам притаманні алергія на пропаганду, бажання порахувати витрачені на неї гроші і дізнатися про їхнє походження. До того ж, особливого контексту розробленню усіляких програм, планів і стратегій додає відома фраза Президента України про те, що дискусія щодо НАТО зараз не на часі. Зрештою, після парламентських виборів 2006 року будуть президентські 2009-го — а інформаційна кампанія на підтримку членства України в Альянсі не може проходити «попідтинню» та з постійним озиранням на поточну кон’юнктуру в країні.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати