Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Мільярд очікувань

Чи настане в Україні бум японських інвестицій?
22 липня, 00:00
ПРЕЗИДЕНТ ТОКІЙСЬКОЇ ФОНДОВОЇ БІРЖІ ТАКУО ЦУРУШІМА ОЗНАЙОМИВ ВІКТОРА ЮЩЕНКА З ЇЇ РОБОТОЮ. ЯКЩО ЯПОНСЬКІ ФАХІВЦІ ДОПОМАГАТИМУТЬ УКРАЇНІ В РОЗВИТКУ ВЛАСНОЇ БІРЖОВОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ, ТО ВОНИ ПРИЇДУТЬ ДО НАШОЇ КРАЇНИ БЕЗ ВІЗ. ДОСІ УКРАЇНА ТА ЯПОНІЯ ВЗАЄМНО НАДАВАЛИ ГРОМАДЯНАМ БЕЗПЛАТНІ ВІЗИ, ТЕПЕР ЖЕ КИЇВ ЩЕ БІЛЬШЕ СПРОСТИВ РЕЖИМ ПОЇЗДОК ДЛЯ ЯПОНЦІВ / ФОТО МИКОЛИ ЛАЗАРЕНКА

«Ми провели дуже успішні переговори з багатьма японськими бізнес-структурами. Додому поїдемо з портфелем на перспективні інвестиції на суму понад млрд.», — сказав учора Віктор Ющенко в ході своєї поїздки до Японії — першого офіційного візиту глави української держави до цієї країни за останні десять років. «Я впевнений, що Україна та Японія не вважають сьогодні великим досягненням мати близько півмільярда товарообігу та приблизно млн. інвестицій. Тут щось неправильно, такого не може бути», — сказав Президент.

Японія постійно надає Україні безоплатну допомогу — сума вже перевищила 5 млн., але в тому, що стосується інвестицій, відкриття виробництва в Україні, японські підприємці поводяться обережно. Після розширення Євросоюзу вони пильно придивляються до сусідніх із ним країн, у тому числі й до нашої. Україна приваблює їх насамперед географічною близькістю до ЄС і невисокою платою, за яку тут можна найняти працівників. У 2003 році в Дюссельдорфі відбувся спеціальний «український» семінар для японських бізнесменів, які працюють у Західній Європі, підприємці з Країни Сходу Сонця відвідували Київ, але, як сказав після інавгурації Віктора Ющенка голова японсько-української парламентської ліги Хагуо Янасігава, новій владі треба працювати над зростанням довіри до нашої системи захисту іноземних інвестицій.

Поки що головним японським інвестиційним проектом в Україні є завод із виробництва автомобільної електропроводки Yazaki в Закарпатті. А тепер корпорація «Богдан» і японська компанія Isuzu, які з 1999 року співпрацюють у серійному випуску автобусів, підписали протокол про створення спільного підприємства з продажу вантажних автомобілів і автобусів на ринках країн СНД і Європи, передає Інтерфакс. Перший віце-прем’єр Анатолій Кінах і президент японської корпорації Marubeni Нобу Катсумата підписали протокол про наміри, в якому обумовлюється прагнення корпорації брати участь у кількох транспортних, сільськогосподарських, енергозберігаючих проектах в Україні. Так, за словами А. Кінаха, Marubeni хотіла б узяти участь у модернізації аеропорту «Бориспіль» (Японія надає на вдосконалення повітряних воріт Києва кредит на суму понад 1 млн.), компанія також готова постачати українське зерно в Тихоокеанський регіон.

Японська сторона продемонструвала інтерес до проекту будівництва моста через Південний Буг. Крім того, за словами А. Кінаха, в ході переговорів надійшли пропозиції про співпрацю у сфері залізниці, оновлення рухомого складу, в тому числі щодо модернізації локомотивного депо у Львові. Японці також пропонують сприяння в модернізації теплоенергетики, скороченні шкідливих викидів у хіміко-металургійному виробництві.

Український державний експортно-імпортний банк і Японський банк міжнародної співпраці підписали меморандум про взаєморозуміння, що передбачає надання українській стороні кредиту на суму млн. терміном до п’яти років. Цей ієновий кредит, відсоток із якого дуже низький, надається для експорту японських товарів до України, передає Інтерфакс.

Віктор Ющенко, відвідавши Токійську фондову біржу, виступив з ідеєю залучення японських консультантів до розвитку біржової інфраструктури в Україні. Президент, як відомо, захоплюється розведенням бджіл і встиг також побувати в лабораторії бджільництва при токійському університеті «Тамагава», де ознайомився з японськими традиціями та розробками в цій галузі.

Створення сприятливого клімату для японських інвестицій — справа не менш копітка. Тим паче, що поруч із Україною є багато інших «полів», здатних привернути увагу працелюбних і акуратних японських інвесторів. Як говорив «Дню» Надзвичайний та Повноважний Посол Японії в Україні Кіщіро Амае, для того, щоб японський концерн «Тойота» і французький «Пежо» вирішили побудувати в Чехії завод із виробництва автомобілів, спеціальна група, створена чеським урядом, три роки їздила до Японії на переговори з керівництвом «Тойоти». Намети з Майдану в українському павільйоні на Всесвітній виставці EXPO-2005, що відбувається в Нагойї, можуть розповісти про помаранчеву революцію, але не про інвестиційну привабливість нашої країни. А надзвичайно важливий візит Віктора Ющенка до Токіо зможе посприяти «японському буму» в українській економіці, але не гарантувати його. Дуже багато залежить від ситуації та роботи в самій Україні.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати