«Образи з епіцентру»

Поранений пожежник в інвалідному візку і худий нью-йоркський голуб дивляться на руїни Всесвітнього Торговельного Центру — таким побачив епіцентр трагедії американський фотограф Джоель Меєровіц. На його знімках, представлених у Національному художньому музеї України, немає жорстокої документалістики. Однак силу фоторобіт важко недооцінити. Образи, закарбовані Меєровіцем, нагадують, скільки тонн бетону й заліза рік тому склалися у вогні, наче карткові будиночки, як довго тривала розчистка майданчика ВТЦ, нагадують Америку, яку ми втратили. Америку до 11 вересня 2001 року. «Працювати в епіцентрі — великий привілей. Кожен, хто тут працює, перероджується в атмосфері цього місця. — Сказав колись Джоель Меєровіц. — Дух товариськості, що панує між працівниками зони, нагадує мені історії, які ми чули про світові війни, коли чоловіки й жінки, поєднані спільною справою, ділили між собою і трагедії, й перемоги і залишалися назавжди пов’язаними одне з одним внаслідок цих зусиль». Роботи Меєровіца доводять — складно ділити людей, які рік тому опинилися в епіцентрі трагедій у Нью-Йорку, Вашингтоні та Пенсильванії на жертв та героїв. Ми їм усім винні меморіал, і найліпшим буде наша пам’ять. Пам’ять про людей 11 вересня, якими, певною мірою, стали ми всі.