Перейти до основного вмісту

Сеанс прижиттєвої любові

Двом видатним вихідцям з України присвячено нові фільми документальної кіностудії «Контакт» з циклу «Наші сучасники»
28 липня, 00:00

Прем’єра картин відбулася в Синьому залі Київського будинку кінематографістів і зібрала значну (враховуючи літнє міжсезоння) аудиторію. Це й не дивно, адже перший з фільмів — «Semper tiro» молодого режисера Світлани Ільїнської — демонструвався в присутності головного героя картини, видатного актора і нинішнього міністра культури, Богдана Ступки. Півторагодинна стрічка являє собою стандартну телевізійну біографію- інтерв’ю. Богдан Сильвестрович з’являється в найрізноманітніших іпостасях: міністр і актор, під час репетиції і гри, в кіно і на сцені, в смутку і в радості. Не применшуючи роботи режисера, все ж варто зазначити, що найцікавіший фільм у тих місцях, де слово надається самому Ступці. Саме крупні плани, філософські чи ліричні монологи актора фактично рятують фільм, котрий загалом не виходить за рамки найстандартнішого телевізійного життєпису.

Другий фільм — «Паризька одіссея» Миколи Мащенка, також з циклу «Наші сучасники» — було показано незаплановано, над програмою. Фільм практично цілком знято в столиці Франції, присвячений ще одному, прославленому на весь світ, уродженцеві України — письменнику, творцю роману «В окопах Сталінграда», Віктору Некрасову. Портрет письменника, котрий трагічно скінчив свій шлях 13 років тому, відтворений у словах його друзів, в рідкісних фотографіях, в планах паризьких та київських вулиць. Складна доля Некрасова, його чесність і істинно фронтова сміливість, з якою він кинув виклик тоталітарній радянській системі — все це Миколі Мащенку вдалося так чи інакше проакцентувати у своєму фільмі. Незабаром обидва фільми буде показано на центральних українських телеканалах. Їхня поява, крім пізнавального інтересу, значуща ще й тим, що дає важливий прецедент — хоча б іноді любити і пам’ятати своїх геніїв ще за життя.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати