Перейти до основного вмісту

ЩОДЕННИК

21 серпня, 00:00

21 серпня

Хочемо ми того чи ні, але реклама наповнює наше життя певними сенсами, дає точки відліку, часто зовсім не ті, що закладаються авторами. Роздумуючи над одними питаннями, згадав рекламу, в якій спортсмен статури борця сумо намагається стрибнути у висоту з жердиною. Тобто реклама побудована на тому, що всі розуміють і повинні правильно оцінювати свої фізичні можливості і особливості. А от із можливостями і особливостями інтелектуального розвитку справа зовсім інша. Ще зі сталінсько-хрущовських часів тягнеться впевненість у тому, що достатньо створити відповідні сприятливі умови — і з будь-якої особи можна «виростити» академіка. Саме тому Сталін дав «зелене світло» теоріям Лисенка, хоча не був настільки дурний, щоб не розуміти їхню справжню суть. Його задовольняла головна ідея лисенківщини про перетворення одних видів рослин на інші за певних зовнішніх умов. Це переносилося з рослинного світу у світ соціальних відносин, виправдовувало «спецумови» партійної еліти. За умови панування справжньої оцінки інтелекту до керівників держави виникло б багато цікавих запитань. Чи готові ми сьогодні відійти від соціологічної лисенківщини?

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати