Перейти до основного вмісту

Школа і національна самоідентифікація

01 вересня, 00:00
«ПОЛЬОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ» УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ / ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»
Початок на стор.1-а ШПАЛЬТА

КОМЕНТАР

Лілія ГРИНЕВИЧ, координатор напряму «Суспільство знань» партії «Фронту змін»:

— Без сумніву, ми можемо стверджувати сьогодні одне: що держава належним чином не підтримує розвиток державної мови. А її розвиток, у першу чергу, здійснюється через освіту. З одного боку, батьки мають вирішувати якою мовою дитина має право отримувати освіту — чи навчати дітей російською, чи українською, чи іншими мовами меншин. Але при цьому повинна залишатися можливість вивчення державної мови. Наприклад, у представлених навчальних планах для початкової школи для загальноосвітніх шкіл з українською мовою навчання введено нові предмети за рахунок скорочення вивчення української мови.

Зі сторони головного освітнього відомства іде посилена агітація батьків віддавати дітей на навчання у російськомовні класи. Ми можемо це спостерігати на прикладі Києва. Нещодавно у столиці прокотилася інформаційна хвиля, пов’язана з тим, що школи спонукали відкривати російськомовні класи, а батьків запрошували віддавати туди дітей. Проте де-факто, кількість російськомовних закладів і класів у Києві не збільшилася. Тому що прогресивні батьки, які мають освіту, добре розуміють, що в дитини буде більше шансів, якщо вона знатиме більше мов і якщо вона добре володітиме державною мовою.

Важливим чинником, що заохочує до вивчення української мови, є використання її у вищих навчальних закладах. Тому заяви діючого міністра освіти про його бажання, аби ВНЗ самі обирали мову навчання, є надзвичайно небезпечними. Адже, якщо українська мова буде виведена з вищих навчальних закладів, то це серйозно знизить мотивацію до оволодіння державною мовою — це по-перше. По-друге, буде гальмувати процес розвитку державної мови, зокрема наукового термінологічного апарату. Тому таких анонсованих ініціатив не можна допускати.

І ось новий політичний сезон розпочався знову нагнітанням мовної проблеми через внесення депутатами-регіоналами законопроекту «Про принципи державної мовної політики». Очевидно, що постійні спекуляції провладної партії на питанні державної мови також будуть відображатися в системі освіти і викликати штучно підігріті владні ініціативи.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати