Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Страховий випадок»

Автомобілістів без поліса до 1 квітня обіцяють не штрафувати
13 січня, 00:00
ПОКУПКА НОВОЇ МАШИНИ — РИЗИК, ЯКИЙ ВАРТО ЗАСТРАХУВАТИ. ДО РЕЧІ, ЯК ПОВІДОМИЛА ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ГРУПА AUTO-CONSULTING, МИНУЛОГО РОКУ В УКРАЇНІ ПРОДАНО 211 ТИСЯЧ НОВИХ АВТОМОБІЛІВ, ЩО ПЕРЕВИЩУЄ ПОКАЗНИК 2003 РОКУ НА 37% / ФОТО МИКОЛИ ЛАЗАРЕНКА / «День»

Як довго дорогами можна буде їздити зі старим страховим полісом (або, як часто буває, без нього взагалі), вирішать сьогодні. Держфінпослуг обіцяв порадувати вітчизняних автомобілістів. Учора ж у Моторному (транспортному) страховому бюро, що є по суті суспільним регуляторним органом на ринку страхування автоцивільної відповідальності, обговорювали хід виконання закону «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (ОСАГВ). Вже два тижні (з 1 січня) цей закон діє (чи ні?) на території України.

Хоча три перші компанії («Оранта», «Гарант-Авто» й «Еталон») вже отримали ліцензії на страхування цивільно-правової відповідальності автомобілістів, а найближчим часом процедуру ліцензування мають намір пройти ще 18 страхових компаній, можна з упевненістю сказати, що сьогодні ще жоден власник автомобіля згідно з новим законом не застрахований: відповідні страхові поліси планують надрукувати лише до кінця січня.

Тож, як сказав «Дню» віце-президент СК «ЛЕМА» Ігор Васильченко, закон поки що набув чинності не практично, а теоретично. «Його впровадження та виконання ускладнене насамперед у зв’язку з поновленням повноважень Моторно-транспортного страхового бюро України та процедурою отримання страховими компаніями ліцензій», — відзначив фахівець. З його слів, затримка з введенням закону в дію пояснюється різночитаннями в цьому документі (згідно з ним, Держфінпослуг зобов’язаний підготувати необхідну документацію лише до 13 лютого).

Самі ж страхувальники відповідально заявляють про готовність до введення ОСАГВ у дію. Зі слів Васильченка, більшість компаній мають багаторічний досвід продажу відповідних полісів і відшкодування пов’язаних із ДТП збитків. «Підготовлені кваліфіковані фахівці, аварійні комісари, створені та діють аналітичні центри для обробки даних із страхових випадків, налагоджений механізм взаємодії з ДАІ, судовими органами тощо», — розповідає фахівець. На його думку, йдеться лише про тимчасові об’єктивні причини, що перешкоджають введенню ОСАГВ.

Голова Держфінпослуг (державного регулятора страхового ринку) Віктор Суслов, за інформацією прес-служби, наполягає на тому, що комісія своєчасно та в повному обсязі створила всі умови для набуття чинності закону про автоцивільну відповідальність. Своєчасно затверджено базовий тариф, форма поліса, ліцензійні умови та низка інших нормативних актів. А виникла затримка не позначиться на автомобілістах. Адже поліс обов’язкового страхування, який віднині неодмінно повинен мати кожен водій, інспектори ДАІ матимуть право вимагати для перевірки тільки в середині весни. Тож першоквітневий інтерес співробітників Державтоінспекції до поліса страхування ОСАГВ може мати наслідки у вигляді хоч і невеликих, проте частих (не виключено, що й через кожні десять метрів) та цілком обгрунтованих штрафів.

І це в той час, коли страхування має чималі переваги. А розміри страхових внесків відносно невеликі. Як відзначив Васильченко, наприклад, у Харкові для власника автомобіля з обсягом двигуна до 1600 куб. см і досвідом водіння в інтервалі до року та понад десять років, залежно від обраного ним типу договору, мінімальна сума страхування становитиме 297,5 гривні, максимальна — 464,8 гривні.

Експерти «Дня» вважають, що після того, як закон про обов’язкове страхування автоцивільної відповідальності запрацює на повну силу, в економіки з’явиться великий внутрішній резерв для інвестування, а також чинник, що стримуватиме інфляцію. Сума страхових внесків (у країні «бігають» близько десяти мільйонів автомобілів) може перевищити три мільярди гривень, які через страхові компанії підуть у реальний сектор.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати