Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Тихий «секвестр»?

Уряд вимагає скорочувати витрати бюджету
05 листопада, 00:00

Кабінет Міністрів доручив Державному казначейству за умов недоотримання прибутків державного бюджету фінансувати в першочерговому порядкові його захищені статті. Про це сказано в урядовій постанові №1640 «Про заходи щодо обмеження зростання кредиторської заборгованості в бюджетній сфері» від 31 жовтня. І цю, оприлюднену агенцією «Українські новини», інформацію «Дневі» підтвердили вчора в прес-службі Міністерства фінансів. Тобто установка Кабміну: розпорядники бюджетних коштів мають узяти фінансові зобов’язання з витрат до кінця року в межах виділених держказначейством асигнувань, — відповідає дійсності. За підтвердженими даними, в постанові не вказується на скільки і яким міністерствам і відомствам рекомендовано скоротити свої витрати. «Головним розпорядникам коштів державного бюджету» поки що лише запропоновано «забезпечити приведення взятих фінансових зобов’язань у відповідність з обсягом і структурою виділених асигнувань».

Напевно, тому запитання «Дня» (чи є згадана постанова підтвердженням фактичного секвестру бюджету на цей рік?) зустріло роздратоване «Ні!» глави прес-служби Мінфіну Юрія Тандіта. «Поки що секвестру бюджету немає, секвестр приймається на Кабміні. Всі інші дії секвестром не є», — підкреслив він. Із таким лаконічним коментарем складно не погодитися. Дійсно, офіційна процедура скорочення витрат державного бюджету (тобто секвестр) набагато складнiша. Слідуючи букві Бюджетного кодексу: якщо за результатами місячного звіту про виконання загального фонду держбюджету виявляється, що отриманих надходжень недостатньо для здійснення запланованих асигнувань з урахуванням граничного рівня дефіциту (про профіцит Україна поки що може лише мріяти), то Мінфін встановлює тимчасове обмеження цих асигнувань. У випадкові якщо за результатами квартального звіту має місце недоотримання прибутків загального фонду бюджету, більш ніж на 15%, Мінфін готує пропозиції про внесення змін до бюджету. Кабмін їх розглядає, затверджує і виносить на затвердження Верховною Радою в форматі законопроекту. Парламент, відповідно, приймає ухвалу: чи бути і якому бути секвестрові державного бюджету. У розумінні — кому не дати грошей.

Хочеться Міністерству фінансів чи ні, а згадану вище постанову інакше, як першим офіційно підтвердженим кроком до секвестру бюджету- 02, розглядати не випадає. Нагадаємо, що глава бюджетного комітету Верховної Ради Петро Порошенко, котрий вважає себе політично не ангажованим, з липня цього року схиляє Кабінет Кінаха до секвестру. А минулого тижня Президент Леонід Кучма виступив із критикою роботи Кабміну та Національного банку за погане виконання бюджету-2002 і зажадав, щоб уряд забезпечив фінансування соціальних виплат.

За січень—вересень до загального фонду державного бюджету надійшло 24 646,3 млн. гривень, що становить 93,3% від запланованої на цей період суми. Видатки загального фонду держбюджету за 9 місяців становили 23 689,6 млн. гривень, чи 82,7% від запланованої на цей період суми. Верховна Рада приймає ухвалу, щодо «секвеструючого» законопроекту в двотижневий термін з дня внесення на розгляд Кабінетом Міністрів. До голосування в Верховній Раді витрати здійснюються з урахуванням тимчасових обмежень бюджетних асигнувань, встановлених Мінфіном, — говорить Бюджетний кодекс.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати