В Анголі знову зазнав аварії літак з українськими пілотами
Причини аварії літака досі лишаються нез’ясованими. Згідно з попередніми даними, аварію могли спричинити несправності в одному з двигунів у момент зльоту (літак впав через п’ять хвилин після того, як піднявся зi злітної смуги). Керівництво компанії «Аса Песада» повідомило, що рятувальниками на місці катастрофи було виявлено «чорний ящик». Його розшифрування, можливо, дозволить з’ясувати реальні причини аварії.
За останні три тижні це вже друга катастрофа, пов’язана з літаком серії «Антонов»: 31 жовтня біля ангольського міста Саурімо зазнав аварії Ан-26. Тоді загинуло близько п’ятдесяти пасажирів і шість членів екіпажу. Літак пілотували четверо українських громадян. Причини його падіння досі не з’ясовані. Повстанське угруповання УНІТА повідомило, що літак був збитий її вояками. Про це, як повідомляло раніше португальське агентство «ЛУСА», мовилося в комюніке, поширеному угрупованням, яке вже протягом багатьох років веде збройну боротьбу з центральним урядом Анголи. УНІТА стверджувала, що на борту літака знаходилися «діаманти, добуті на нашій землі». Уряд країни, щоправда, назвав це зізнання брехливим, повідомивши, що аварія сталася через несправність одного з двигунів.
Позавчорашня аварія літака російського виробництва викликала водночас і чимало запитань щодо ангольських властей. Після катастрофи Ан- 26 в кінці жовтня голова ангольської цивільної авіації Бранко Феррейра заявляла, що польоти «Анів» будуть тимчасово заборонені. Це б дозволило вивчити, наскільки технічний стан цих літаків дозволяє їхню подальшу експлуатацію. Проте, як заявив у середу директор міжнародного аеропорту в Луанді, ця заборона так і не була приведена до виконання, за винятком призупинення декількох рейсів.
Щодо технічного стану «Анів», які фрахтує чимало ангольських компаній, суперечки виникають упродовж кількох останніх років. Російська сторона намагалася переконати раніше, що причинами аварій ставали зовсім не технічні несправності. Вина покладалася тоді на ангольських пілотів. Згодом пілотувати «Анами» стали громадяни Росії та України, яких ангольські компанії спеціально для цього наймали. На сьогодні в Анголі таких працiвникiв близько чотирьохсот. Представники ангольської авіації між тим приїжджали у вересні до Москви і просили російські власті припинити надсилати в їхню країну «знесилені екіпажі». Минулого місяця ангольський уряд оголосив про необхідність перевірки всіх російських пілотів (мається на увазі також і українських; в африканських країнах досить поширене називання росіянами всіх громадян колишнього Радянського Союзу) на здатність до польотів. Таке рішення було прийняте після того, як кількох російських пілотів підловили, коли вони керували літаком у нетверезому стані.