Перейти до основного вмісту

В Одесі — своя дамба...

14 січня, 00:00

Помилки минулих років, схоже, дечому навчили керівників одеського міського господарства. У пам’яті жителів і гостей міста ще свіжі спогади про минулу зиму, що перетворила одеські дороги на наочну навчальну допомогу із знищення автомобілів. Цього разу місячна норма снігу, що звалилася на місто в дні Різдва, не встигла набути форми стихійного лиха. Хоча в деяких районах області висота снігового покриву досягала 22-х сантиметрів. За дві доби центральні магістралі міста й області були розчищені. До того ж, у святкові дні рух ними був не дуже пожвавлений. Одесити із здивуванням виявили на вулицях снігоприбиральну техніку і навіть двірників. Після реформи одеського житлово-комунального господарства люди в оранжевих жилетах із лопатами або мітлами стали вельми рідкісним явищем у місті, особливо в його спальних районах. Але в ці дні на боротьбу зі сніговими заметами, за офіційними даними, тільки в Одесі вийшли 995 двірників. До них приєдналися 146 співробітників підприємства «Облавтодор», 12 бульдозерів, 11 автогрейдерів, 16 піскорозкидачів, 12 самоскидів, 11 екскаваторів, 7 тракторів та 7 вантажних автомобілів. Рух міського транспорту практично не зупинявся. Крім того, за даними Головного управління з питань надзвичайних ситуацій обладміністрації, на автомагістралі Одеса—Київ на розчищенні снігових завалів ще напередодні снігопаду працювали 27 одиниць техніки та 88 чоловік. Залучали також техніку, зайняту на будівництві автобану Одеса — Київ і ресурси військових частин Південного оперативного командування. До 10 січня на трасах державного значення працювали вже 92 одиниці спецтехніки та 120 співробітників дорожніх служб. Зі слів заступника глави облдержадміністрації Віталія Примака, проблема траси Одеса—Київ полягає в тім, що ваговозні «хури», які у великій кількості курсують між портом і столицею, взимку змушені рухатися дуже повільно, зупинятися на підйомах. Це створює затори, доводиться «перевалювати» їх із допомогою спеціальної техніки. Але загалом, за оцінкою В. Примака, цього року дорожні служби виконують свою роботу «цілком на рівні», усі дороги області сьогодні «проїзні». На користь справі пішло поновлення централізованого управління дорожніми групами, а також зміна керівництва автодорожньої служби області. Крім того, до зими цього року готувалися заздалегідь. За рахунок коштів держбюджету закупили 16 одиниць техніки для прибирання автошляхів. Ще 7 машин закупили за рахунок місцевого бюджету. Всі вони забезпечені пальним. Як розповів заступник міського голови В. Кутузакін, у двадцятих числах січня до Одеси прибудуть чотири спеціальні машини, оснащені електронним обладнанням, які працюють за сучасною технологією рідкого розморожува ння. Вони також діють як снігоприбиральні машини та самоскиди. У Києві вже працюють близько сотні таких машин, а Одеса побачить їх уперше. Хоча, за оцінками фахівців, для потреб мільйонного міста чотири машини — це крапля в морі, їх потрібно хоч би 30. Якщо основні дороги в місті вже розчищено, то менші вулиці, внутрішньоквартальні проїзди, тротуари все ще залишаються під снігом. Гори брудного снігу, прибраного з доріг, височіють уздовж трас. Погода цього року виявилася явно на боці дорожніх служб — ось уже кілька днів, як у місті вдень тримається плюсова температура, полегшуючи їм роботу. Морози синоптики обіцяють тільки наступного тижня. Залишається сподіватися, що до того часу сніг із вулиць встигнуть вивезти й одеські вулиці не перетворяться, як у минулі роки, на велику ковзанку. До речі, сумний досвід стихійних лих примусив цього року заворушитися й енергетиків. Зі слів заступника губернатора Примака, тепер стовпи і підпори високовольтних ліній в області здатні витримати будь-яке навантаження. Села не залишаться без світла. Справедливість цього твердження можна буде незабаром перевірити на практиці.

Основний головний біль місцевої влади й управління МНС пов’язані сьогодні з іншою проблемою. Дамба, яка відділяє Хаджибеївський лиман від моря і розташована поблизу житлового кварталу міста, постійно знаходиться під загрозою підтоплення. Танучий сніг переповнює води лиману і загрожує ринути на автомобільну трасу, яка проходить дамбою. Щоб запобігти катастрофі, їх потрібно постійно відкачувати в море. Держадміністрація вже виділила 250 тисяч гривень на оплату електроенергії — найдорожчої складової процесу, який триватиме майже до травня.

Delimiter 468x90 ad place

Новини партнерів:

slide 7 to 10 of 8

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати