Перейти до основного вмісту

Юрій Кармазін: торговельний флот України - на межі обвалу

01 жовтня, 00:00

На межі фінансового колапсу опинилася головна судноплавна компанія України «Чорноморське морське пароплавство». Уже 15 суден із 36, які перебувають під прямим операторством ЧМП, заарештовані кредиторами за борги.

Не вдається припинити розпродаж флоту «з молотка»: буквально 24 вересня в Роттердамі відчужено ще два теплоходи: «Герої Сталінграда» та «Олексій Данченко». Причому подібна доля загрожує десяткам теплоходів: борги ЧМП сягнули за 250 млн. доларів у той час, коли балансова вартість основних фондів становить 800 млн. доларів.

Що ж призвело до такого стану, чи існують шляхи виходу із кризи? Із цими запитаннями кореспондент «Дня» звернувся до голови парламентської слідчої комісії Юрія Кармазіна, який вивчав з колегами ситуацію в ЧМП і передав висновки керівництву України.

- Про загрозу розпродажу «з молотка» суден ЧМП, яка стала реальністю, наша депутатська комісія попереджала уряд ще два роки тому. Результати перевірок були настільки тривожними, що надсилали матеріали як керівництву України, так і в Генеральну прокуратуру. Публікації в італійській газеті «Іл Піколо», на жаль, лише підтвердили висновки нашої депутатської комісії, подані урядові 1995 року. Кореспондент «Іл Піколо», наскільки відомо, став свідком того, як адвокат Франциско Різзото, котрий захищав інтереси ЧМП, не лише довів необгрунтованість позову на ЧМП (у 97 мільярдів лір) швейцарської компанії «Планмарін» та необгрунтованість нового арешту українських теплоходів «Інженер Єрмошкін» та «Капітан Смирнов», але й публічно застеріг: «Судна під українським прапором, блоковані в Трієсті та сусідніх портах Італії, а також в інших європейських портах, потрапили в зону величезного обману, до якого причетні нечесні чиновники й безсовісні бізнесмени. Ми представили про це уряду Італії різні матеріали...»

Можу підтвердити: чимало подібних документів потрапили й до рук нашої комісії. Зміст їх дає підстави заявити: усунута недавно від керівництва пароплавством команда Олександра Стогнієнка устигла істотно погіршити фінансовий стан ЧМП, по суті, довела ситуацію до того, що від ЧМП залишилася сама назва. Зауважу, дивну «місію посередництва» в руйнуванні судноплавної компанії в останні місяці помічали всі - від капітанів до боцманів суден. Ось лише кілька рядків із звернень, які адресували мені моряки. Капітан теплоходу «Адріан Гончаров»: «...Судно з повним екіпажем на борту 27 місяців стоїть в очікуванні ремонту неподалік від Сінгапура, завдано збитків пароплавству на $4050000». На всі запити, радіограми, уточнює капітан В. Рябченко, керівництво ЧМП «ніяк не реагує, просто не відповідає. Людині із здоровим глуздом не зрозуміти, чому так довго вирішуються питання ремонту і передачі судна в субаренду зацікавленим фірмам (а такі є)».

Закінчення

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати