Юрій ЛЕВАДА:
«Iдеї «наукового управління» суспільством зазнали поразки , і це, можливо, на краще»
Анкета «Дня»
1. Які уроки ХХ століття ви вважаєте найбільш важливи ми для подальшого розвитку цивілізації?
2. Які тенденції в розвитку суспільства на межі століть непокоять вас понад усе?
3. Місце та роль науки в житті суспільства. Які вони зараз і якими ви хотіли б їх бачити?
Відповіді
1. Уроки ХХ століття. Розпочалися і провалилися два соціальні експерименти: соціалістичний і нацистський. З великими труднощами, але все ж затверджуються уявлення про права людини. Після двох світових воєн — і також із великими труднощами — пробиває дорогу переконання в тому, що міждержавні, соціальні, етнічні, релігійні та інші проблеми військовим шляхом не повинні і не можуть вирішуватися.
2. Непокоїть на рубежі століть — агресивний націоналізм і шовінізм, що заважає зближенню народів і затвердженню універсальних принципів моралі та закону.
3. Наука (природничі, технічні науки) стала і буде ще важливішою силою. Але не суспільні науки. Ідеї «наукового управління» суспільством зазнали поразки, і це, можливо, на краще. «Науково» управляти поведінкою, думкою і спадковістю людей — скоріше небезпечно.
Ведучий рубрики Валентин ПУСТОВОЙТ Тел. (044) 414-98-20, факс 414-43-31 e-mail:[email protected]
Випуск газети №:
№239, (1999)Рубрика
Панорама «Дня»