Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

За новими правилами покатаємося з 1 січня

19 жовтня, 00:00

З часів запровадження попередніх Правил 1993 року було додатково прийнято близько 20 нормативних документів, що стосуються безпеки дорожнього руху, та й самі Правила змінювалися відтоді вже дев’ять разів. Але не лише це стало причиною грунтовного перегляду Правил. Як повідомив заступник начальника Головного управління ДАІ МВС України Сергій Каракай, за останні 9 місяців кількість дорожньо-транспортних випадків перевищила рівень минулого року на 4,4%, і становила 23900 зареєстрованих ДТП, 17312 з них трапилося з вини водіїв. Не дивно, що першу позицію в рейтингу порушень правил, як завжди, посідає перевищення швидкості.

Як зазначив заступник начальника Науково-дослідного центру безпеки дорожнього руху Головного управління ДАІ МВС України Зиновій Дерех, у новій редакції Правил було враховано вимоги Міжнародної Конвенції «Про дорожній рух», «Про дорожні знаки та сигнали», а також нормативно- правові акти України. Як заявив З. Дерех, першою серйозною зміною стало поновлення права кожного учасника дорожнього руху розраховувати на те, що й усі інші учасники дотримуватимуться цих Правил. Щоправда, у відповіді на запитання про гарантії цього права він сказав, «що будь-який громадянин зможе ним скористатися, але вже після того, як станеться пригода». До цього моменту — це лише положення, покликане виховати в громадян почуття самодисципліни в законослухняному середовищі. Крім цього до правил було внесено ще багато істотних поправок. Про одну з них «День» уже згадував не так давно — це заборона на використання мобільного телефону під час руху автомобіля. Тобто заборонено тримати його в руці. Єдиним винятком з цієї вимоги будуть водії оперативних транспортних засобів, що перебувають при виконанні службових обов’язків. Новозапровадженим також є право водія «переступити закон» в ситуації, коли іншими засобами не можна запобігти власній загибелі чи травмуванню інших громадян. Відповідно до нових Правил, кожен водій теоретично зможе зажадати посвідчення в людини, що зупинила його автомобіль, і, більше цього, оскаржити дії працівника міліції в разі порушення ним законодавства. З огляду на запровадження системи дорожнього патрулювання, працівники ДАІ, котрі їздять вулицями на автомобілях, зможуть наказати порушникові зупинитися не лише за допомогою гучномовця, але також за допомогою монітора, розташованого на задньому склі міліцейської машини.

Для більшої оперативності дорожніх інспекторів уже фактично забезпечено мобільним зв’язком, але в перспективі є намір озброїти їх ще й ноутбуками, за допомогою яких вартові порядку зможуть отримувати всю інформацію про автомобіль і його власника прямо на місці порушення. Щоправда, незрозуміло звідки візьмуться гроші на такі глобальні проекти, адже в розмові про повсякденні проблеми ДАІ основною виявилася проблема фінансування, котру покладено на місцеві бюджети. Нестача коштів найбільше позначається на стані і рівні впорядкованості доріг — саме з цим пов’язано велику частину аварій. І якщо на дорозі змита розмітка, не працює світлофор або відірвано попереджувальний знак, то в трагедії, що трапилася, вже не можна буде звинуватити ні водіїв, ні пішоходів, ні навіть працівників ДАІ.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати