ЗАПИТАННЯ «Дня»<br> Будемо літати?
Віктор УДОВИЧЕНКО, заступник начальника управління міжурядових угод і авіаційних перевезень департаменту авіаційного транспорту Міністерства транспорту України:
— Я вважаю, що жодні випадки не можуть вплинути на збільшення попиту з боку нашого населення на авіаційні перевезення. Звичайно, спочатку після того чи іншого інциденту може виникнути певна боязнь. Але я думаю, що люди (а всі ми належимо до категорії пасажирів) ставляться до цього таким чином: якщо що й трапиться, то воно трапиться, ми нічого не змінимо і не знаємо, де це трапиться.
В’ячеслав КРЕДИСОВ, голова правління Всеукраїнського об’єднання підприємців «Нова формація»:
— На мою думку, сучасне інтенсивне життя, а також відкритість кордонів та душ українців не залишає нам можливості не користуватися авіатранспортом. Час на сьогоднішній день — це найбільша цінність, яку ти нічим не відшкодуєш. Тому мені здається, альтернативи авіаперевезенням немає — вони розвиватимуться. І я не думаю, що на цей процес хоч якось вплинуть ті жахливі події, які сталися в Америці минулого року чи які-небудь інші події. Альтернативи є, але вони дуже дороговартісні. Наприклад, поширені в Європі швидкісні поїзди в Україні — тільки у планах, і коли вони з’являться — невідомо. Тому, на мою думку, той факт, що сьогодні відбуваються якісь зміни на ринку внутрішніх авіаперевезень, — позитивне явище. Лякає те, що в Україні немає контролю з боку громадськості, громадських об’єднань над прийняттям тих чи інших рішень. Ось сьогодні нас усіх порадували зниженням цін. Через якийсь період часу точно так само може (щоправда, ніхто відкрито про це говорити вже не буде) статися поступове підвищення цін. І всіх українських небагатих громадян поставлять перед фактом, що у них немає вибору. Хочеш летіти — плати стільки-то. Це нагадує ситуацію, скажімо, на бензиновому ринку, де спочатку все симпатичне: нові АЗС, красиві кольори, а потім раптом розумієш, що це позначається на твоєму гаманці.
Володимир БАРАБАШ, голова правління ВАТ «Мономах»:
— Те, що ціни нижчі, — природно, дуже добре. І я вважаю, що це, звісно, збільшить, привабливість цього виду транспорту. Дуже багато, будемо так говорити, бізнес-систем мають центри у Києві і для них важлива комунікація з віддаленими регіонами й обласними центрами. Тому насамперед, підприємці, я вважаю, використовуватимуть цей вид транспорту досить активно.
Щодо всіляких інцидентів, то їх слід якось правильно коментувати. Можна сказати, що питома вага втрат (у тому числі, й людських) під час перевезень на інших видах транспорту, як показує статистика, значно вища, ніж при авіаперевезеннях. Просто останні набувають більшого резонансу в суспільстві.
Віктор ПАВЛІК, естрадний співак:
— Насамперед, мені здається, нашим авіалініям потрібно просто увійти в довір’я до людей. Тобто, по-моєму, в нашій країні поки що нічого такого не відбувалося — подібного тому, що робиться у світі. Значить, слава Богу — Господь береже більше нашу країну (а на все — воля Божа). Що стосується мене, то я абсолютно сміливо можу сказати: літав, літаю і буду літати. Наприклад, мені дуже сподобалося, що в Сімферополь з Жулян відкрили аж вісім рейсів у день. От, наприклад, я зараз знаходжуся в Криму, на березі моря, і в мене — концерт у неділю (і я б мав великі проблеми, якби не було цих рейсів). Тому, в принципі, оскільки українські авіалінії непогано себе зарекомендували, я вважаю, що нормальні цивілізовані люди абсолютно спокійно зможуть їх послугами користуватися.