ВИБОРИ-2004
Збір підписів триває
На поточному тижні найбільш рейтингові кандидати у президенти продовжують подорожувати Україною. Кандидат у президенти Віктор Ющенко 17—19 серпня зустрінеться з виборцями Криму і відвідає ряд населених пунктів півострова. Лідер Комуністичної партії Петро Симоненко завершує поїздку в Херсон і планує повернутися до Києва. 18 серпня П. Симоненко збирається зустрітися з виборцями в Оболонському районі столиці. Потім 19—20 серпня кандидат планує провести зустрічі з виборцями в Черкасах, 21 серпня — в Житомирі, 22—23 серпня — в Чернігові. На сьогоднішній день у виборчий штаб вже передано більше 300 тис. підписів виборців на підтримку П. Симоненка, а усього за даними штабу вже зібрано близько 0,5 млн. підписів. Кандидат в президенти, лідер Соціалістичної партії Олександр Мороз 18 серпня відвідає Полтавську область, 19 серпня — Вінницьку, 20—21 серпня — Одеську область. Прес-служба Соцпартії повідомляє, що на сьогодні на підтримку кандидата зібрано близько 1 млн. підписів. Штаб планує найближчим часом передати підписи до Центрвиборчкому. Тим часом прем’єр-міністр України, президент Національного олімпійського комітету Віктор Янукович продовжує очолювати офіційну делегацію країни на Олімпійських іграх у Афінах. У зв’язку з цим на поточний тиждень поїздки кандидата по регіонах для зустрічей з виборцями не заплановано, повідомили у прес- службі його виборчого штабу. Нагадаємо, що ЦВК зареєстрував на президентські вибори 31 жовтня 26 кандидатів. Претенденти мають здати до 20 вересня не менше 500 тис. підписів виборців на свою підтримку. А то вони знімаються з реєстрації.
Бігборди законнi, вважає ЦВК
Центральна виборча комісія в п’ятницю визнала законним розміщення 74 бігбордів на території Києва з матеріалами передвиборної агітації кандидата в президенти Віктора Януковича, передає Інтерфакс-Україна. На засіданні в п’ятницю ЦВК розглянула 74 скарги довіреної особи кандидата в президенти Віктора Ющенка, народного депутата Миколи Катеринчука, в яких він просив визнати незаконними друковані матеріали передвиборної агітації Віктора Януковича, розміщені на бігбордах у Києві. Кожна зі скарг торкалася конкретного бігборда. Член ЦВК Михайло Охендовський повідомив, що в Центрвиборчкомі представлено зразки друкованої агітації В. Януковича, розміщеної на бігбордах, з вказівкою вихідних даних, яких вимагає закон про вибори президента. При цьому він продемонстрував один із зразків такого матеріалу. М. Охендовський також повідомив, що ЦВК не досліджувала питання про те, чи укладалися договори на розміщення плакатів на бігбордах, оскільки така вимога не містилася в скаргах М. Катеринчука. Крім того, відповідальність за законність встановлення бігбордів на території Києва несуть підприємства, що їх розміщують. У свою чергу М. Катеринчук заявив, що дане рішення ЦВК штаб В. Ющенка оскаржить у Верховному Суді. Разом з тим уповноважений представник В. Януковича в ЦВК Степан Гавриш надав членам ЦВК зразок передвиборної листівки В. Ющенка, на якій не було вказано вихідних даних, як того вимагає закон. Проте, за його словами, представники В. Януковича не збираються подавати скаргу з цього приводу до ЦВК. «Ми не хочемо перетворювати виборчу кампанію на війну», — заявив С. Гавриш.
Кандидати обіцяють збiльшення зарплати...
Перебуваючи на Миколаївщині, лідер блоку «Наша Україна», кандидат у президенти Віктор Ющенко заявив, що в соціальній частині його плану дій немає істотних розбіжностей із програмою лідера Компартії Петра Симоненка, передає Інтерфакс-Україна. «Але в економічній частині ми з ним (Симоненком. — Ред. ) розходимося. Симоненко не знає, як заробити гроші, які необхідні для реалізації соціальних програм, а ми знаємо й уміємо», — сказав, пославшись на власний досвід роботи главою уряду В. Ющенко.
На соціальній спрямованості своєї програми акцентує і кандидат у президенти Віктор Янукович. Перебуваючи з поїздкою у Сумах, керівник штабу В. Януковича Сергій Тігіпко першочерговим завданням кандидата у разі його обрання президентом назвав підвищення заробітної плати. Сергій Тігіпко також вказав на необхідність розвитку внутрішнього ринку в Україні, що, на його думку, можна зробити «шляхом наведення жорсткого порядку, стимулювання державою малого та середнього бізнесу, пошуку нових ринків збуту і захисту власного, створення зон вільної торгівлі з ЄС та ЄЕП, створення ефективнішої системи сплати податків». Таким чином, скидається на те, що ключові кандидати зійшлися в оцінці соціально-економічного становища переважної більшості населення як такого, яке вимагає негайного поліпшення, і збираються вести дискусію відносно того, якими шляхами цього поліпшення можна досягти.
«Тіньовий» кошторис кампанії
Абсолютна більшість коштів, які кандидати в президенти витрачають на проведення виборчої кампанії, перебуває в тіньовій сфері та не врахована в офіційному виборчому рахунку. У цьому переконані представники коаліції громадських організацій України «Свобода вибору». Учора в Києві на прес-конференції керівник проекту Ігор Марков висловив думку, що реальні витрати на нинішню кампанію становитимуть близько 4— 5 млрд. грн., а для кожного з кандидатів — від 100 до 300 млн. грн. «Реальні витрати можуть перевищити виборчий (накопичувальний) рахунок у 40—50 разів», — сказав він. І. Марков зазначив, що тінізація виборчих коштів викликана існуючим законодавством, яким визначена конкретна сума для витрат на проведення виборчої кампанії, хоча раніше «Свобода вибору» виступала з пропозицією не лімітувати цей рахунок. За словами керівника проекту, дані про витрати кандидатів є експертними, встановлюються експериментальним шляхом, не використовуватимуться юридично і ставлять на меті забезпечити прозорість і звітність виборів, повідомляє агентство Інтерфакс-Україна.
Випуск газети №:
№145, (2004)Рубрика
Подробиці