Вчіться перемагати за існуючих правил
У зв’язку з дискусією щодо розвитку українського медіа-ринку, запропонованою газетою «День» від 27.10.2000 р., можна з досадою констатувати, що у нас готується, а по суті, вже розпочалася чергова кампанія українiзацiї під виглядом упорядкування мас- медіа. Все дуже нагадує славнозвісні совкові часи, коли «на прохання трудящих» у країні дорожчала ковбаса. Схоже, що до наших численних проблем додається ще одна. Так, сьогодні ринок російськомовних ЗМІ значно об’ємніший за український. Чи можна нам, українцям, особливо українцям-патріотам, змиритися з цим? Що треба робити, щоб зменшити потік російськомовних видань?
У зв’язку з цим, я гадаю, не завадить поцікавитися: а чому в нас не стоїть питання про зменшення або збільшення видань англійською, французькою чи турецькою мовами? Відповідь банально проста. Ці тиражі залежать від попиту і ним же, попитом, регулюються, що абсолютно нормально і виправдано. Для тих, хто думає інакше, мабуть, буде доречною ще одна аналогія — з київським «Динамо», що регулярно програє матчі зарубіжним командам. Запитаю, що треба зробити нашим «сокерам», щоб перемагати хоча б на своєму полі? Зажадати для себе змін існуючих правил чи, може, підвищити рівень гри?
Чи доречно наполягати на зміні правил гри на ринковому полі українських мас-медіа, чи нехай вони вчаться перемагати за існуючих правил? До того ж стаття 10 Конституції «гарантує вільний розвиток, використання і захист російської, інших мов національних меншин України». Мені здається, що коментарі зайві. У правовій державі має бути так, як вимагає Основний Закон.
Випуск газети №:
№212, (2000)Рубрика
Пошта «Дня»