Рекламу подано!
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20041023/4192-8-1.jpg)
Поки дехто всіляко намагається уникати настирливої та всюдисущої реклами, знаходяться люди, які на неї полюють. І навіть більше — в соціумі трапляються оригінали, здатні заплатити чималі гроші (від 100 до 200 гривень) аби протягом цілої ночі безперервно споглядати саму лише рекламу. Таких нещодавно зібрала в Києві «Ніч рекламожерів-2004» — найдовше безперервне шоу на планеті. Дійство відбувалось у Міжнародному центрі культури та мистецтв. Меню складалося з 500 рекламних роликів. Все це натхненно поглинали в основному представники рекламного бізнесу, менеджери з PR, бізнесмени. Серед гостей траплялися й «ідеологічні нелегали» — рекламні ненажери-любителі й журналісти...
«Ніч рекламожерів» — акція всесвітньо відома. Її започаткував ще 24 роки тому Жан Марі Бурсіко, французький колекціонер реклами. За усі роки свого існування шоу облетіло 160 міст в сорока семи країнах світу: Франції, Німеччині, Мексиці, Китаї, Іраку(!), Монголії тощо. Синематека Бурсіко складається із понад 700 тисяч рекламних відеороликів із усіх куточків світу, навіть із тих, де, як уявляється, існування реклами — ірреальне явище. Колекція Бурсіко — екскурсія в часі й просторі. Так, найдревніша реклама, яка прикрашає колекцію Бурсіко — реклама мила, датована 1898 роком. Загалом, кожного року власник найбільшої в світі колекції рекламних сюжетів отримує близько 25 тисяч «свіжих» роликів, з яких відбирає півтисячі найоригінальніших, які не так давно й мали можливість «скуштувати» українські рекламомани й усі їм співчуваючі.
Кожного року програма «Ночі...» оновлюється на 99%. Цього разу було представлено досягнення рекламної індустрії 55 країн світу. Кращі зразки української реклами в програму не ввійшли. Зате вітчизняні креативщики оцінили роботи своїх західних колег, а також наочно побачили кращі зразки креативної думки уругвайських, кувейтських, філіппінських, ліванських рекламістів. Цьогорічним дебютом «Ночі пожирачів реклами» став ролик з Мадагаскару.
Кажуть, що висновок про ідеали нації можна зробити, судячи з її реклами. Також із реклами можна дізнатись про потреби нації. Так, Німеччина здебільшого рекламує автомобілі. Проте німецький ролик, виготовлений у 2002 році компанією Condomshop, рекламує зовсім інший продукт — контрацептиви. Цей ролик став переможцем Grand-Prix International des Publivores, яке присуджується найкращому рекламному фільму колекції за підсумками вибору глядачів уже третій рік поспіль. Щодо рекламних преференцій інших країн, то Росія здебільшого популяризує мобільний зв’язок і також засоби контрацепції. Країни африканського континенту підточують рекламну майстерність на гастрономії: у них популярна реклама пальмового масла. Ліван цього року рекламував місцевий продовольчий ринок «Мубарак». До речі, під час показу цієї реклами (як і багатьох інших роликів), жодної жінки на екрані помічено не було... Продемонстрували вельми актуальну, популярну протягом декількох сезонів серед ізраїльської молоді рекламу із закликом «Займайтесь коханням, а не тероризмом!» Загалом, тієї «Ночі...» рекламували все, навіть Десять Заповідей Божих. Серед реклами, яка найбільше допомогла у продажу товару (як стверджують організатори шоу) — французький рекламний ролик іграшки, що світиться в темряві — Luminou. А загалом, вельми «пожираючою» країною організатори назвали (на диво!) консервативну Англію.
Незважаючи на те, що українська реклама не була продемонстрована на цьому поважному заході, деякі зразки вітчизняної рекламної індустрії все- таки знайшли своє місце у величезній колекції Бурсіко. Наприклад, реклама крему для епіляції, системи караоке, алкогольних напоїв і машин Кременчуцького машинобудівного заводу. А от реклама ризького текстилю, автомобілів марки «Таврія», білоруської горілки, що зберігаються в найбільшій у світі колекції рекламних роликів, слугують зразком типового радянського адвертайзингу.
Загалом же, «Ніч рекламожерів» дебютувала в Україні шість років тому. Досвід проведення цього шоу в нас показує, що декілька тижнів потому в країні відбувається справжній бум інтерактивних рекламних ідей. Побачимо, на що надихнули українських креативщиків їхні зарубіжні колеги...