Пиляйте, Марго, пиляйте...
На чому заробляє «залізна леді» російської телепропагандиФонд боротьби з корупцією Олексія Навального дістався до одного з головних кремлівських пропагандистів Маргарити Сімоньян, головного редактора телеканалу Russia Today, а також агентства «Росія сьогодні» і агентства «Супутник» і її чоловіка режисера Тиграна Кеосояна, який веде на НТВ програму «Міжнародної пилорами» (https://parasites.navalny.com/). Як виявилося, ця програма цілком відповідає своїй назві, а її творці - неперевершені майстри розпилу. На її прикладі добре видно, як фінансують кремлівських пропагандистів, крім офіційних зарплат і гонорарів, використовуючи кошти платників податків. І через «Міжнародну пилораму» успішно «пиляє» державні кошти «солодка парочка» Маргарити і Тиграна. Останній давно вже знаходиться в тіні своєї дружини, яка є в родині головним годувальником (річний бюджет Russia Today - 20 млрд. Рублів).
«Міжнародна пилорама» - прямо скажемо, програма лише трохи вище плінтуса, яку мало хто дивиться, хоча і йде вона в суботній прайм-тайм і відрізняється всепоглинущою любов'ю до Путіна і убогими жартами на адресу інших світових лідерів, яких Путін кладе на обидві лопатки. У чому йому старанно допомагає вірний Сергій Шойгу. Ім'я Путіна вживається в середньому 21 разів за передачу, а назва «Україна» - в середньому 8 разів. Але якщо подивитися на суми, які заробляються за допомогою «Міжнародної пилорами», можна подумати, що рейтинги цього вечірнього шоу про світові події б'ють всі рекорди, а Маргарита з Тиграном - найбільш високооплачувані шоумени російського телебачення, які легко обійшли Малахова з Познером і Петросяна зі Степаненко.
Телеканал НТВ, що входить до групи «Газпром-Медіа» і де-факто є державним, закуповує «Міжнародну пилораму» у сімейної студії Тиграна Кеосаяна «Голд Віжн», оформленої на його брата Давида. Але на виробництво «Міжнародної пилорами» подружжя практично нічого не витрачають. Студія передачі і майже все обладнання взяті безкоштовно у державного телеканалу Russia Today. Як з'ясував ФБК, над створенням «Міжнародної пилорами» щотижня працюють десятки співробітників Russia Today, і майже ніхто з них додаткової оплати від студії «Голд Віжн» не отримує. Телеканал же RT отримує від студії «Голд Віжн» в середньому 370 тисяч рублів за випуск. У порівнянні з реальною вартістю оренди студії, обладнання та вартістю роботи співробітників RT ця сума виглядає чисто символічною. А ось канал НТВ платить студії «Голд Віжн» вагомі 3,4 мільйона рублів за випуск «Міжнародної пилорами», що дає в рік близько 120 млн. рублів. З них Маргариті з Тиграном доводиться витрачати сущі дрібниці - на досить невибагливий авторський колектив і на примітивний монтаж.
А ось «Аерофлот» за розміщення рекламної інформації в передачах «Міжнародна пилорама» і в англомовному шоу Politicking Ларрі Кінга, що транслюється на Russia Today, у 2017-2020 роках заплатив аж 1034 млн. рублів! І мало того, що «Міжнародну пилораму» ніхто не дивиться. У Politicking, який виходить тільки в Америці, справи йдуть ще сумніше. Менше ніж три тисячі переглядів на каналі RTAmerica, що має більш ніж мільйон передплатників, - це повний провал. «Аерофлот» всі 4 роки укладав контракти з одним і тим же рекламним агентством «Інвенто», кишеньковим рекламним агентством Маргарити Сімоньян, записаним на дівчину з Троїцька, що знаходиться в декретній відпустці. Контактною же особою «Інвенто» в договорі з «Аерофлотом» виступає колишня співробітниця Russia Today Анастасія Ликіна. А на кабріолеті Mercedes-AMG S 63 за 11 млн. рублів, що належить «Інвенто», їздять тільки Тигран і Марго, і ніхто інший. «Інвенто» щомісяця отримує платежі по держконтракту від «Аерофлоту», платить за розміщення реклами на НТВ і Russia Today, а різницю залишають собі. З 213 мільйонів за розміщення реклами в «Пилорамі» і шоу Ларрі Кінга, що сплатив «Аерофлот» в 2018 році. Фактичні витрати агентства на розміщення рекламних роликів «Аерофлоту» склали 54 мільйони за НТВ (через компанію, яка продає рекламу на найбільших російських телеканалах, «Національний рекламний альянс») і 35 мільйонів за шоу Ларрі Кінга на Russia Today. У розпорядженні агентства залишилося 124 млн. рублів. А в 2019 році з отриманих «Аерофлотом» 228 млн. рублів «Інвенто» залишила собі 139 млн. рублів. Тобто близько 60% від сплачених сум йдуть Симоньян. Ролики і навіть банери для відео «Аерофлот» робить сам, що позбавляє «солодку парочку» додаткових витрат. За 4 роки, за оцінкою ФБК, «івенто» заробила на «Аерофлоті» близько 657 млн. доларів, хоча, якби було бажання, авіаперевізник, що належить державі, міг би купити ту ж рекламу безпосередньо за 256 млн. рублів.
361 млн. з аерофлотівських грошей іде в студію «Голд Віжн». Таким чином, виходить, що «Пилорама» стає воістину золотою. За кожен випуск цієї передачі фактично платять двічі - «Аерофлот» (3,2 млн. рублів) і НТВ (3,4 млн. рублів). Бюджет передачі виходить захмарний. Тільки ось актори і сценаристи отримують копійки - по 10-15 тис. рублів за випуск. Не балує їх «солодка парочка». Однак себе не ображає. 74 мільйони рублів на рік в якості ведучого «Пилорами» отримує Тигран Кеосоян. А ось Маргарита Симоньян заробляє в цій передачі навіть більше обожнюваного чоловіка - 77 млн. рублів на рік, оскільки є художнім керівником шоу. Ще 9 млн. заробляє власник студії і рідний брат Тиграна - Давид. Ще майже 7 млн. рублів за два роки заробила дружина сина Давида, Едмонда Кеосаяна, Юнона Глотова - виконавчий продюсер «Міжнародної пилорами». А в «Інвенто» заробляє свої 11 млн. рублів сестра Маргарити, Аліса Симоньян. За розрахунками Навального, тільки в 2017-2020 роках Марго і Тигран зароблять на «Пилорамі» 640 млн. рублів.
Але цього замало. Виявляється, «Аерофлот» платить «Інвенто» не тільки за «Пилораму», але ще й за рекламу в новинах - це ще 398 млн. рублів за 2017-2019 роки. Заодно «Інвенто» розміщує замовні сюжети про «Аерофлот» і на телеканалі «Росія» (ВГТРК) - через «Центр політичних стратегій», який раніше належав першому заступнику директора ВГТРК, ведучому і главі дирекції програми «Вісті» Андрію Кондрашову, який з Симоньян в дружніх відносинах. У рік цій фірмі перераховується більше ніж 80 млн. рублів.
А ще є рекламні агентства «МАРСКЕОС» і «Колізеум». Перше, хоча і оформлено на підставну особу, фактично належить Марго і Тіграну, що нехитро зашифровано в назві, а друге - одному Тіграну Кеосаяну. До цього останнього, наприклад, потрапили 209 млн. рублів від АНО «Оргкомітет« Росія-2018 » - оргкомітет чемпіонату світу з футболу за багато в чому міфічні піар-послуги. Шапки уболівальників до чемпіонату «Колізеум» закупив аж на 290 000 рублів. А заодно купив Маргариті Cadillac Escalade. На ньому вона кожен день їздить на роботу з водієм, одночасно даючи його в оренду своєму ж каналу. Ще «Колізеуму» 70,5 млн. рублів заплатив олігарх Віктор Вексельберг і 50 млн. - фонд «Сколково». А ось головний і єдиний клієнт «МАРСКЕОСа» - благодійний фонд ФСБ Росії з гучною назвою БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД СПРИЯННЯ ЗАХИСТУ ЦИВІЛЬНИХ, ЕКОНОМІЧНИХ, СОЦІАЛЬНИХ і КУЛЬТУРНИХ ПРАВ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ і ЦИВІЛЬНИХ ОСІБ «БЕЗПЕКА і ЗАКОННІСТЬ», метою якого є надавати підтримку ветеранам, а також членам сімей співробітників, які загинули, захищаючи співвітчизників від терористичних та інших загроз. Все це виражається в виданні журналу «ФСБ: за і проти», хостинг сайту Громадської ради при ФСБ і на деякі фінансові пожертвування. Крім того, не вказуючи це у фінансовій звітності, кожен місяць з січня 2018 року цей фонд ФСБ платить 8,3 млн. рублів за «безперервний піар-супровід діяльності МВС РФ». Дана обставина начебто спростовує традиційне уявлення про давню ворожнечу і протистояння МВС і ФСБ. Тому в одному зі своїх твітів Симоньян назвала міністра внутрішніх справ Володимира Колокольцева людиною, яка «допомагає нам рятувати людей». Це в той час, коли поліцейські доводили в московських судах, які невимовно страждання вони відчувають від влучення пластикових стаканчиків.
Що цікаво, «Колізеум» і «МАРСКЕОС» платили зарплату в сумі 3,1 млн. рублів молодшому синові першого заступника глави адміністрації президента Олексія Громова, який опікується всім російським телебаченням. В цілому в цих двох рекламних агентствах Маргарита Симоньян і Тигран Кеосаян заробили ще 57 мільйонів рублів, а Аліса Симоньян - 47 мільйонів. Ще подружжя збагачується коштом аудиторської контори «Корсаков і Партнери» і фірми по роботі з персоналом «Кадровий центр, Проф Персонал Ресурс», де Марго і Тигран заробили по 48 млн. рублів, а Аліса - тільки 19 мільйонів.
У сумі ж Марго і Тигран заробили не менше 720 млн. рублів за три роки, не враховуючи 2020-ий, який тільки-но розпочався. Це без урахування зарплати та інших доходів Симоньян в Russia Today і пов'язаних з ним структурах. Що ж, брехня на славу держави і Путіна коштує дорого. Думаю, батько Тиграна, дійсно видатний режисер Едмонд Кеосаян, за свою культову трилогію про «невловимих» і близько до цієї суми, в порівнянних цінах, не отримував.