У деокупованих громадах з’явились освітні пункти, щоб учні могли приєднуватись до онлайн та очних занять

Освітні консультаційні пункти запрацювали у Лиманській та Святогірській громадах на Донеччині. Вони стали альтернативою школам у деокупованих районах, де росіяни обстрілами зруйнували будівлі навчальних закладів, повідомляє Вільне радіо.
Приміщення шкільне, але вже не зовсім школа. Так можна сказати про перший з освітніх пунктів в Лимані, який відкрили у мікрорайоні Зеленоклинський.
“В одному з вцілілих класів поставили дві буржуйки, щоб можна було протоплювати, і дітлахам було тепло. Бо опалення у місті немає. Я спілкувалась з кожним педагогом, вони пройшли певні фільтраційні моменти, потім після цього ми провели облік дітей, тому що діти були в підвалах, довго не виходили. Ми записали хто де, які класи. Зараз в частині пунктів вже встановили старлінки, діти тепер приходять в пункти і підключаються на онлайн-уроки”, — розповідає начальниця управління освіти, молоді та спорту Лиманської міськради Надія Діденко.
Такий формат для громад новий. Але він став рішенням. В освітніх пунктах є вся необхідна техніка для дистанційного навчання, а вдома в учнів — не завжди.
Замість вчителів — соціальні педагоги
В консультаційних освітніх пунктах працюють по одному вчителю. Тепер перелік їхніх обов’язків розширився, а посада називається соціальний педагог. Вони організовують процес дистанційного навчання в пункті, передають учням завдання від їхніх вчителів, а вчителям — виконані домашні.
“Ми їх перевели, тепер вчителі, які працюють у цих пунктах, називаються соціальні педагоги. В кожному пункті різний педагог: хтось вчитель географії, хтось української мови, хтось хімії, хтось молодших класів. А вони опікуються тепер і молодшою, і середньою, і старшою ланкою. Один педагог займається учнями різного віку і відповідає за організацію навчання з різних предметів. Їм необхідно мати зв’язок і з вчителями-предметниками і з класними керівниками, і з директорами закладів освіти”, — розповідає Надія Діденко.
Директорка департаменту освіти і науки Донецької ОДА Тетяна Сідашева додає, що задача освітніх пунктів — не лише навчання.
“Ці пункти і об’єднують дітей. Тут вони можуть спілкуватись з однолітками, вчителями, отримувати психологічну допомогу, освіту.
Це також своєрідна психологічна підтримка і учнів, і педагогів”, — каже освітянка.