У Google скасували своє найзнаменитіше правило 20%
Знамените правило 20%, яке ставили у приклад як ефективний підхід до інновацій в Google, було скасовано.
Нагадаємо, згідно з ним, кожен працівник компанії мав право 20% робочого часу, тобто один день на тиждень, присвячувати персональним проектам, не пов'язаним з ключовою зайнятістю, розповіли екс-працівники компанії виданню Quartz.
Завдяки правилу 20% свого часу виникли на світ такі популярні проекти як Gmail і AdSense, а також сотні невеликих проектів, багато з яких згодом пішли в Open Source. Зазначимо, що правило 20% найбільш знамените правило Google, яке найчастіше копіювалося іншими компаніями.
Однак, як повідомляє низка екс-співробітників Google, правило двадцяти відсотків вже не використовується в корпорації. За їхніми словами, його принесли в жертву ефективності згідно з новою стратегії компанії.
Відміна правила 20% була розпочата з того, що в минулому році було прийнято рішення, за яким дозвіл на сторонні проекти співробітникам необхідно було отримувати у менеджера. Таким чином, скасовувався попередній підхід, який проголошував, що невід'ємне право кожного співробітника - використовувати частину робочого часу для особистих ідей.
Пізніше в Google організували аналітичний відділ, який вивчив продуктивність персоналу. З'ясувалося, що для роботи з максимальною ефективністю, співробітникам потрібно приділяти основному проекту 100% свого часу, тому дуже небагато вирішувалися подати заявку на запуск проекту згідно з правилом 20%, оскільки це не заохочувалося менеджерами.
Блогери зазначають, що нова політика компанії викликана з приходом на посаду виконавчого директора Ларрі Пейджа в 2011 році. Він визнав, що компанії потрібно сфокусувати більше ресурсів на меншому числі проектів, після чого почалися періодичні "зачистки"-видалення безперспективних і "зайвих" продуктів, на які неефективно використовувалися трудові ресурси.