Перейти до основного вмісту

У Львові демонструють "РЕАКЦІЇ/АЛЮЗІЇ" художника Володимира Стасенка

05 липня, 12:39
Фото Андрія КУБ'ЯКА

Виставку живопису та графіки митця і культуролога відкрили у середу, 4 липня, у Палаці мистецтв (вул. Коперника, 17). «РЕАКЦІЇ/АЛЮЗІЇ» Володимира Стасенка – це понад півсотні робіт, написаних аквареллю та олією, та графічні твори. В експозиції – новий і давній доробок мистця, створений понад 20 років тому.

«Тема виставки – діалог між чоловіком і жінкою. Діалог фізичний, у поглядах, у рухах, у положенні тіла», – говорить художник. І додає, що в назві виставки якраз і зашифровано реакцію глядача на цей діалог. Щодо, власне, назви «РЕАКЦІЇ/АЛЮЗІЇ», то її запропонував куратор показу – професор, історик мистецтва Роман Яців, оскільки, на його думку, вона найбільше відображає суть виставки.

Львів'янинові Володимирові Стасенку 46 років. Мистецького фаху вчився в Училищі прикладного мистецтва ім. Івана Труша та в Українській академії друкарства. Закінчив аспірантуру кафедри історії та теорії мистецтва Львівської академії мистецтв. Кандидат мистецтвознавства, старший науковий співробітник ЛНАМ. Доцент, завідувач кафедри Книжкової графіки та дизайну друкованої продукції Української академії друкарства, завідувач кафедри Графічного дизайну і мистецтва книги Академії друкарства. Лауреат обласної премії у галузі дизайну. Заслужений діяч мистецтв України.

Проректор з наукової роботи Львівської академії мистецтв професор Роман Яців зазначає, що рідкісний творчий потенціал Володимира Стасенка (в одній особі науковця, педагога та організатора художньої освіти з високою професійною репутацією) вперше гучно проявився 1998 року – на великій персональній виставці, а вже далі розвивався у локальних фрагментах, при значній адміністративній завантаженості в Академії друкарства та підготовці вагомих видавничих проектів.

«Світ образів Володимира Стасенка є сумою відбитків його безпосередніх вражень та опосередкованих алюзій,  – вважає Роман Яців. – Звертання до міфологічних, історичних чи літературних парафраз визначене широким діапазон знань, невпинною роботою креативної думки. «Вростаючи» в мережу позачасових зв’язків з різними культурними контекстами, художник проектує на них «вигини» власного підсвідомого, модифікуючи пластичну мову в представленні символічних сцен та алегорій. За структурою образності полотна і рисунки мистця 1990–2000-х років тяжіють до стилістики неоекспресіонізму, лише з посутньою поправкою на семантику сенсоутворення, органічно злучену з індивідуальними життєвими досвідами автора. Ця настанова випливає з його ж нотаток: «…в своїх роботах я досліджую людські характери, почуття, переживання: Любов, Самотність, Зрада, Радість та Сум, Надія»…»

На думку Романа Яціва, внутрішня свобода, якою керується Володимир Стасенко у формовияві, розширює терени взаємодії між ціннісними універсаліями та етичною позицією мистця. До культивованого раніше гротеску в 2010-ті роки долучаються й ліричні рефлексії. Художник продовжує по-новому осмислювати світ, він тонше реагує на систему Людина-Середовище, втішаючись нюансованими перетіканнями кольору і світла, а відтак настроїв як дзеркала власних емоційних станів. Міфологічна лінія підсилюється культурно-антропологічними алюзіями-парафразами, які пов’язують між собою різні полюси світовідчуттєвої амплітуди авторського кредо. Техніка живописного письма, образно вмотивована пластична манера, культура композиції підсилюють тематично-смислову програму творчості Володимира Стасенка – художника з високим моральним і професійним сумлінням.

Насамкінець варто додати, що експозиція «РЕАКЦІЇ/АЛЮЗІЇ» – перша персональна виставка митця у залах Палацу мистецтв. Поза тим, Володимир Стасенко активний учасник Осіннього та Весняного салонів, виставки «Текстилізм» і не тільки. Персональні покази митець мав в Україні – за межами Львова, також – у Польщі та Німеччині. Твори Володимира Стасенка зберігаються у приватних колекціях в Україні та за кордоном.

Тетяна КОЗИРЄВА, Львів.

Фото Андрія КУБ'ЯКА

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати