Час купувати коштовності?

Чотири найбільші алмазодобувні компанії світу — Алроса, De Beers, ВНР Billiton і Rio Tinto — мають намір почати спільну маркетингову акцію, покликану підтримати ціни і попит на діаманти, повідомляє lenta.ru з посиланням на «Ведомости». Маркетингом опікуватиметься спеціальна організація SteerCom, яка одержуватиме фінансування від усіх учасників ланцюжка видобутку та обробки алмазів. До алмазодобувних компаній вже приєдналися ювеліри з компанії Harry Winston. За оцінками експертів, бюджет маркетингової компанії може скласти близько мільярда доларів, велика частина якого піде на рекламу. Самі представники алмазних компаній точну суму і частку реклами в бюджеті не називають. Одним з напрямів компанії може стати реклама діамантів як інвестиційного інструменту.
Нагадаємо, вартість діаманта розміром в один карат з літа минулого року знизилися з 8921 до 6893 доларів. Учасники спільної акції, які контролюють 90 відсотків алмазного ринку, мають намір зупинити тенденцію до пониження цін.
Декілька порад, які допоможуть знайти діамант з оптимальним поєднанням ціна/якість.
* Перед тим як піти до ювелірного магазину, дізнайтеся якомога більше про 4С.
Для необізнаних пояснимо: 4С — це система оцінки діамантів — cut, clarity, carat and color — огранювання, чистота, кількість каратів та колір. Від себе нам хотілося б додати ще один критерій оцінки — здоровий глузд.
Вибір довершеного діаманта (якщо чесно, в природі не існує «довершених» діамантів, але деякі все ж максимально наближені до ідеалу) — це, швидше, питання суб’єктивного смаку та пристрастей, ніж об’єктивних характеристик діаманта.
Деякі вважають за краще принести якість у жертву розміру, іншим подобається яскравий блиск бездоганного біло-блакитного діаманта, нехай навіть і невеликого розміру.
Оптимальний — безпрограшний — варіант: шукати камінь з гармонійним поєднанням огранювання, чистоти, кольору та кількості каратів, яке ви тільки можете собі дозволити.
* Обов’язково переконайтеся в наявності сертифіката якості діаманта. Сертифікат якості гарантує, що ви отримуєте саме те, за що заплатили.
* При купівлі прикрас у магазині роздрібної торгівлі, попросіть піднести вибраний вами діамант до білого матеріалу (або візьміть із собою шматочок матерії з дому — навіть чистий аркуш паперу підійде для цієї мети!). Ювеліри зазвичай користуються чорним фетром для демонстрації каменів найкращим чином — хитрість полягає в тому, що на чорному фоні всі діаманти здаються білими.
* За твердженням Американського гемологічного товариства (The American Gem Society), огранювання діаманта може вплинути на його ціну лише наполовину. При розгляданні зверху добре огранований діамант повинен випромінювати світло, не характерне для будь-якого іншого каменя.
* Більшість діамантів мають дефекти (т.з. включення), які утворилися в процесі формування каменя мільйони років тому. Деякі включення неможливо роздивитись неозброєним оком, інші відразу кидаються в очі. Чим більше включень, тим гірша якість діаманта, тим менше його сяйво. Однак не варто зразу ж відмовлятися від каменів із «вадами» — чим менше включень, тим вище піднімається ціна каменя. Шукайте компроміс.
Знання — сила, і чим краще ви розумієте принципи класифікації діамантів та вплив цієї класифікації на їхню ціну, тим краще ви зможете зрозуміти, чи не обманюють вас і чи дійсно камінь, який сподобався, відповідає вказаній ціні. І головне — пам’ятайте, що вам належить носити обрану прикрасу впродовж тривалого часу (будемо сподіватися), тому останнє слово — за вами. Буває, що камінь — з дефектом (або навіть глибокою тріщиною), а вам все одно подобається каблучка, і ви носите її, не знімаючи!
Випуск газети №:
№21, (2009)Рубрика
Тайм-аут