«Книжкові контракти»
Вчора в Українському домі стартувала Київська міжнародна виставка-ярмарок![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20071220/4223-2-2.jpg)
Варто згадати, що захід проводиться в рамках Року української книги. Тож, як зазначають самі організатори дійства, Держкомтелерадіо України, ярмарок є своєрідним підбиттям підсумків, творчим звітом вітчизняних видавців. Цього року у виставці беруть участь понад 200 видавничих організацій з усієї України: близько 130 видавництв представляють свою продукцію на окремих стендах, інші — у складі консолідованих стендів обласних державних адміністрацій. Серед учасників — відомі на вітчизняному та зарубіжному книжкових ринках видавництва: «Фоліо», «Кальварія», «Грані-Т», «Либідь», «Зелений пес» та інші. До того ж у виставці беруть участь не лише книговидавці, а й періодичні видання для дітей та юнацтва — «Малятко», «Барвінок», «Пізнайко» тощо.
Цього року держбюджетом на розвиток української книги було затверджено 20 млн. грн. (для порівняння — минулого року ця сума сягнула лише 18 млн. грн., проте реалізовано лише 4 млн. 908 тис.). Як і під час проведення III Київської міжнародної книжкової виставки торгові площі Українського дому, що перевищують дві тисячі квадратних метрів, для вітчизняних учасників надані безкоштовно.
Досить символічним є те, що початок свята книги припав саме на відзначення Дня св. Миколая. Адже в плани організаторів також входило здивувати і дітлахів. Весь перший поверх зайнятий дитячою літературою та казковими героями: святими Миколаями, Пізнайками, чудернацькими білочками тощо. Дітям не доводиться сумувати і тому, що на кожному кроці проводяться акції та даруються невеличкі миколайчики. Таку традицію Держкомтелерадіо перейняв у минулорічних організаторів виставки-ярмарку (нагадаємо, що минулого року цим займався Львівський форум видавців).
Досвід цього року показав необхідність розробки нових підходів до формування переліків видань, щоб до читача, до бібліотек потрапляли по справжньому потрібні актуальні й високоякісні як за змістом, так і за оформленням книжки. А організатори запевняють, що це можливе лише за програмою «Українська книга».
Президент теж надіслав вітальне слово, у якому зазначив, що «не зважаючи на те, що у сучасному світі комунікативних технологій книга має серйозних конкурентів: телебачення, радіо, інтернет, її роль у формуванні національної свідомості залишається надзвичайно великою».
Відвідувачам та учасника «Книжкові контракти» подарують більше ніж 80 численних культурно-мистецьких заходів: акцій, презентацій нових видань, зустрічей читачів з письменниками, брифінгів, семінарів тощо. Кожен з українських письменників та видавництв підготували свої сюрпризи. Наприклад, грандіозна автограф-сесія Юрія Андруховича, презентація першої книги від телеведучої Наталі Родзинської, презентація нових проектів від видавництва «Картографія». До речі, останні розробляють грандіозний проект під назвою «Національний атлас України», в якому будуть вміщенні всі атласи України та необхідна інформація про нашу державу, її економічний стан тощо. За словами представників видавництва, це буде справді унікальне видання.