Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Бюджетні мільйони відкачували насосами

08 грудня, 00:00

Дніпропетровська облдержа дміністрація звернулася до прокуратури області з проханням провести перевірку використання бюджетних коштів дирекцією метрополітену, який будується, і підприємством «Дніпрометробуд». «Нас, — заявив на прес- конференції начальник Головного управління будівництва та архітектури Петро Декальчук, — не задовольняє стан справ, який склався на спорудженні цього важливого об’єкта». За його словами, нинішнього року із загальної суми в 58 млн. гривень, передбаченої державним бюджетом на будівництво Дніпропетровського метрополітену, в область надійшли 30 млн. гривень. Проте вони не були повністю освоєні з об’єктивних причин, оскільки до самої осені затяглися тендери, а місцеві бюджети зі свого боку не виділили суми, які передбачено умовами фінансування. Все це, визнав Декальчук, може закінчитися тим, що неосвоєні кошти повернуться до державного бюджету. Звинувачення в нерозпорядливості на адресу облдержадміністрації, яка є замовником будівництва метрополітену, начальник управління коментувати відмовився. Проте, як з’ясувалося, у самої облдержадміністрації нагромадилися великі претензії до організацій, які безпосередньо займаються спорудженням метро.

За станом на 1 грудня, повідомив Декальчук, дирекцією метрополітену, який будується, було пред’явлено до сплати рахунки на 12, 4 млн. гривень, із яких 90% повинні були піти на сплату обслуговуючих процесів. І це в той час, зазначив він, як за чинними нормативами при виконанні гірничопрохідницьких робіт обслуговуючі процеси можуть складати не більше 20%. Левову частку цих коштів — близько 8 млн. гривень — нібито було витрачено на відкачку підземних вод. Не менш підозріло, сказав він, виглядають витрати на перевезення тюбінгів — конструктивних елементів, за допомогою яких кріплять підземні тунелі. Їх перевезення на відстань 500 метрів було оцінене в 40 тисяч гривень, у той час як доставка з дніпропетровського заводу- виготовлювача до російського Санкт-Петербурга, тобто за тисячу кілометрів, коштує лише 27 тисяч гривень. Із незрозумілих причин, повідомив П. Декальчук, виявилося розпроданим практично все обладнання, за допомогою якого раніше прокладалося метро. Тепер будівництво ведеться дідівськими методами — кирками та лопатами. На його думку, добудувати першу лінію метрополітену під головним проспектом Дніпропетровська і встигнути до проведення футбольного чемпіонату «Євро-2012» можна лише за умови закупівлі сучасних гірничопрохідницьких комплексів вартістю в 36 млн. гривень. За допомогою таких комплексів, сказав начальник управління, будувалися тунелі під Ла-Маншем, «підземка» в Нью-Йорку і Шанхаї. Подібне обладнання вже використовується при прокладці метрополітенів у деяких країнах СНД і в українській столиці. Проте Декальчук вважає, що в будівництві Дніпропетровського метрополітену абсолютно не зацікавлена саме міська влада Дніпропетровська. «У неї, — сказав він багатозначно, — є велика зацікавленість у тому, щоб городяни їздили на «маршрутках», а самі вони їздили на «Мерседесах». Більше того, в останні роки керівництво міста віддало під забудову приватним компаніям багато територій, на яких ще з радянських часів планувалося спорудження об’єктів метрополітену. Тепер тут стоять елітні будинки чи супермаркети, а тунелі метро через забиті в землю палі доведеться прокладати набагато глибше і, відповідно, більше витрачати державних коштів. Загалом, сказав Декальчук, демонструючи журналістам креслення, генеральний план забудови Дніпропетровська, з помпою прийнятий цього літа, має «пливучий» характер — на ньому невідомо звідки з’являються чи зникають різні об’єкти, йде хаотична забудова центральної частини міста. Останній приклад цього — земельний скандал навколо головного майдану Дніпропетровська, де досі планувалося будівництво станції метрополітену «Центральний універмаг». Його, порушуючи процес узгодження з обласними інстанціями, практично віддали під забудову, попри інтереси міста. Така «самодіяльність», вважає начальник Головного управління будівництва та архітектури, також має дістати оцінку з боку прокуратури.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати