Жуйка замість їжі
Загалом, у студії намагалися визначити причини й наслідки популярності в Україні бульварної преси взагалі, говорили про конкуренцію російських та українських бульварних видань зокрема, про наслідки захоплення легким чтивом і т.д. В принципі, всі погодилися з тим, що у бажанні «дати читачам те, що вони хочуть, причому, зуміти дати усім все» (такий, за словами Дмитра Гордона, принцип підбору інформації у газеті «Бульвар»), немає нічого поганого. Тим більше, що бажання читачів також з часом еволюціонують. Конкурси грудастих красунь, «новини» про сексуальні збочення і страшні вбивства вже не такі запитані, а ось вигадані й невигадані історії з життя як і раніше або навіть більш популярні. Увага до подробиць, у тому числі до подробиць особистого життя публічних людей — загальносвітова тенденція. Добре це чи погано — давно не обговорюється, обговорюється якість продукту, що подається. У зв’язку з цим дуже доречним було питання, є бульварна преса просто масовою продукцією, як пральний порошок або одноразовий посуд, чи це все ж таки продукт інтелектуального ринку. Судячи з висловлених думок, у кожному випадку — по-різному. І кількість перейде в якість тільки у тому випадку, якщо ми це більш якісне захочемо прочитати і купимо.
Бульварне чтиво — жуйка, імітація «їжі». Але тяга до полегшеного — це і форма відходу від інформаційного «ожиріння», від стомлюючої реальності та повсякденних проблем, своєрідний метод релаксації. Бажання «розслабити мізки» природне, а те, що частина споживачів такої продукції вважає за краще не напружувати їх зовсім, так це також вибір, який ринок завжди буде готовий задовольнити.
Складніше задовольнити тих, хто хотів би читати якісну популярну періодику, ця ніша у нас практично не закрита, але є надія на те, що і цю потребу буде помічено.
На жаль, не говорили у студії про бульварщину на телебаченні, хоч поговорити є про що. Мильні серіали не враховуються, вони у порівнянні з численним «жовтим» шоу — лепет немовляти, тиха колискова, що м’яко заколисує домогосподарок і пенсіонерів. ТБ-бульварщина — агресивна, шокуюча — тільки набирає оберти. Вона також прагне «усім дати все», формуючи попит, що передує його пропозицію. Не завжди запропоноване — пристойне, але рейтингом виправдовують усе, навіть телевізійний ексгібіціонізм. Неприродна (чи природна?) «жовтизна» телеекранів — чим не привід поговорити?